2014. november 22., szombat

Téli linzerkosárka glutén tej és tojás nélkül

Téli linzerkosárka glutén tej és tojás nélkül 


A jól bevált linzerreceptemet használtam, a formázásnál használt díszítés ötletét  viszont innen, Gabojsza oldaláról vettem. 

Szeretem ezt a tésztát, mert jól lehet vele dolgozni. 






Hozzávalók 16 db kosárkához:


  • 20 dkg Nutri-free Mix Per Dolci süteményliszt
  • 10 dkg mandulaliszt (vagy darált mandula)
  • 8 dkg porcukor
  • negyed mokkáskanál Lucullus mézesfűszer (nem kell sok bele, épp csak érezni az ízén úgy a jó)
  • 12 dkg  Vitador margarin
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 biocitrom lereszelt héja
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló ( 1 ek. négy kanál vízben elkeverve)
  • 1 mk. sütőpor
A töltelékhez: 
  • 10 evőkanál darált dió
  • 10 csapott evőkanál porcukor
  • 8 evőkanál Joya mandulás rizstej (vagy amennyit felvesz, nekem most igényelt ennyit)
  • szilvalekvár

A lisztet a mandulával, a porcukorral, a citromhéjjal, vaníliáscukorral és a sütőporral alaposan elkevertem, hozzáadtam a kockára vágott zsiradékot,  robotgéppel elkezdtem dagasztatni, majd hozzáadtam a tojáspótlót is. Mikor szép egynemű tésztát kaptam, leállítottam  Mrs. Bosch-t és kézzel gombócot formáztam a tésztából. Pici lisztet nekem még kellett hozzá adni, de nem sokat adtam hozzá a tészta lágy maradt. Ezután 1 órára hűtőbe tettem. 

Elkészítettem a diós tölteléket, ami annyiból áll, hogy a diót elkevertem a porcukorral, és annyi rizstejjel, amennyit felvesz. Apránként adagoltam a rizstejet, nem szabad hogy folyós legyen. 





Egy óra elteltével a tésztagombócot rizslisztezett nyújtólapon, lisztezett nyújtófával kinyújtottam, kiszaggattam egy hullámos szélű formával  és nagyon vékonyan, olajjal kikent muffintepsibe helyeztem a linzervirágokat. 
Tettem mindegyikbe 1 kávéskanál lekvárt, arra rá a diótölteléket, kiszúrtam 16 db mini csillagformát amit a tetejükre helyeztem, majd 180 fokra előmelegített sütőben 20  alatt készre sütöttem. 

Két részletben csináltam, mert 12 lyukas a muffinformám, 8 darabot tettem egyszerre a tepsibe. 
Ha nagyobb mennyiséget készítünk, érdemes kis négyzet alakú sütőpapír darabokat vágni és beletenni a muffin sütő formába, s abba helyezni a tésztát, mert időt spórolhatunk vele, sütés után, így nem kell megvárni míg kihűl annyira a forma ,hogy a sütit kivehessük. 





Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészségmarket biztosítja!



www.egeszsegmarket.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.