2014. november 17., hétfő

Grissini tej tojás és glutén nélkül

Grissini tej tojás és glutén nélkül

Az alábbi finomságot Vera barátnőmtől hoztam, az ő receptjét itt találjátok.  
Én más recept alapján készítettem, a pizzás tekercsemből indultam ki :-)

Figyelem! Mindenki csak saját felelősségére süssön ilyet, ugyanis nem lehet abbahagyni, annyira finom. 




A tészta egy egyszerű kenyértészta, én ma a zsemléket is ebből sütöttem. 

Hozzávalók:

  • 225 gramm Nutri-free Mix Per Pane kenyérliszt
  • 35 gramm Farmo LP Low Protein liszt
  • 230 ml víz
  • 2 evőkanál kukoricaolaj
  • 2 evőkanál burgonyapehely
  • 3 gramm só
  • kevés cukor
  • 12 gramm friss Budafoki élesztő
  • Alnatura bio paradicsompüré


A  szokásos módon az élesztőt felfuttatom a kézmeleg vízben a cukorral. Míg dolgozik, addig a szárazanyagot bekeverem. Hozzáadom az élesztőt, majd robotgéppel elkezdtem dagasztatni. Hozzáadom a 2 evőkanál olajat is szép apránként. Amikor már homogén a tészta, olajos kézzel gombóccá formázom, egészen addig míg elválik az edény falától. Letakarva 1 órát kelesztem.

Ezután fél cm vastagra nyújtom, rizsliszttel leszórt nyújtólapon. Lekenem a paradicsompürével majd felcsíkozom, egymásra hajtom és megcsavarom. Leheletvékonyan lekenem olajjal. Sütőpapíros tepsire teszem és 185 fokra előmelegített sütőbe teszem 25 percre. Kész is. Jó étvágyat!

És az említett zsemlék :-) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.