2014. november 28., péntek

Mézes linzerkeksz glutén tej és tojás nélkül

Mézes linzerkeksz glutén tej és tojás nélkül 

Ennek a keksznek az apropóját az adta, hogy a múltkori kosárka tésztájából megmaradt valamennyi. Akkor azt szépen kinyújtottam szaggattam és megsütöttem. Már majdnem olyan volt ízre, (állagra is)  mint a gyerekkoromban sokat majszolt és imádott mézes mackó keksznek. 

Ez volt a kedvencem:  


Egyet gondoltam, és a porcukor egy részét lecseréltem mézre, valamint Lucullus mézesfűszert gyúrtam a tésztába. Olyan lett végre. Yes!!  Ugyan külsőre nem olyan de az íze a fontos nekem. 



Hozzávalók 60 db kekszhez: 
  • 20 dkg Nutri-free Mix Per Dolci süteményliszt
  • 10 dkg mandulaliszt (vagy darált mandula)
  • 4 dkg porcukor
  • 2 kanál akácméz
  • negyed mokkáskanál Lucullus mézesfűszer (nem kell túl sok bele, mert erős a fűszer)
  • 11 dkg Vitador margarin
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 biocitrom lereszelt héja
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló ( 1 ek. négy kanál vízben elkeverve)
  • 1 mk. sütőpor
A szárazanyagokat bekevertem, hozzáadtam a Vitadort, majd a folyékony hozzávalókat összekeverve, és bekapcsoltam Mrs. Bosch-t. Mikor már szép egynemű volt a tészta, a gombócot hűtőbe tettem 1-2 órára. 

Mivel ilyen kiszúróim nincsenek, mint az eredeti kekszformák, így kicsit karácsonyira vettem a figurát. Szaggatás után már a sütőpapírban sorakozó kekszekre egy kisebb kiszúróval mintát nyomtam majd 175 fokos sütőben 12-13 perc alatt készre sütöttem. 







Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészség market biztosítja!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.