2014. december 5., péntek

Vaníliás karika glutén tej és tojásmentesen

Vaníliás karika glutén tej és tojásmentesen



A fiaim vaníliás karikát ettek....én már több mint egy éve nem ettem....és ott volt az asztalon....egy darabig kerülgettem, de természetesen nem ettem belőle, viszont késztetést éreztem, hogy azonnal süssek magamnak is. Túl nagy feneket nem kerítettem a tésztának, a jól bevált linzertésztámat vettem elő, amihez hozzátettem még vaníliakivonatot.






Hozzávalók:


  • 20 dkg Nutri-free Mix Per Dolci süteményliszt
  • 10 dkg darált mandula
  • 8 dkg porcukor
  • 12 dkg Vitador margarin (Liga margarin is mehet, de akkor 15 dkg kell bele)
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 biocitrom lereszelt héja
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló ( 1 ek. négy kanál vízben elkeverve)
  • 1 mk. sütőpor
  • egy mokkáskanál vanília kivonat, vagy 1 vanília kikapart belseje (nekem kivonatom van itthon azt adtam hozzá)
  • az aljára olvasztott étcsokoládé, jelen esetben a Lidl-ben kapható Fin Carré került bele, mert nem tartalmaz sem glutént, sem tejszármazékot és szóját sem.
A szokásos módon linzertésztát készítettem. 
Egy órára hűtőbe tettem a tésztát pihenni. Lágy tészta lesz, de így jó. Ettől lesz omlós a kekszünk. 
Ezután rizslisztezett nyújtólapon kb. egy ujjnyi vastagra nyújtottam, majd fogtam egy fondant-formázó hengert és egy húzással 5 mm vastagra nyújtottam vele a tésztát. Csak egyszer szabad átmenni rajta. 
A közepüket kiszúrtam és sütőpapíros tepsibe fektettem a karikákat. 180 fokon 13 percig sültek. 


Az étcsokit megolvasztottam, hagytam visszahűlni, megmártottam a karikákat, majd rácson hagytam száradni. 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.