2014. december 21., vasárnap

Diós-mákos bejgli glutén tej és tojás nélkül

Diós-mákos bejgli glutén tej és tojás nélkül 


Tavaly decemberben nagy lendülettel hozzáfogtam, hogy akkor én most sütök magamnak "mentes" bejglit...nem sikerült, már a nyújtásnál szakadt, tört, ment a kukába. Az a kudarc annyira elvette a kedvemet, hogy sem utána másnap, sem azóta nem próbálkoztam. Ma a férjem kérte, hogy süssek ...gondoltam oké, de akkor itt az idő, hogy készüljön mentes is, teszek egy próbát megint. 



Sikerült. 
A vicc az, hogy a megoldás az orrom előtt volt, és nem láttam. 
Van egy NF receptkönyv, amiben néhány recept tőlem is van, és egy kedves volt csoporttársam, J.T.Mária  kalácsa is benne van. Na én ezt a receptet vettem alapul kis változtatással, kétféle lisztet használtam, több élesztőt, sót nem tettem a tésztába, tojást sem, és olvasztott margarin helyett olajat adtam hozzá. 





Hozzávalók a tésztához (2 kisebb rúdhoz): 


  • 300 gramm gluténmentes liszt 
(ebből nálam 250 gramm NF Mix Per Pane (innen: Egészség Market)  és 50 gramm Farmo LP low Protein). 
plusz a dagasztáskor nekem még keveset kellett hozzáadni (innen: Egészség market)
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 40 ml langyos víz 
  • 1,5 evőkanál cukor
  • 200 ml folyadék (ebből nálam 100 ml víz és 100 ml The Bridge rizstej) (más fajta rizstej is jó) 
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor vagy egy mokkáskanál fele vaníliakivonat (én ebből tettem de ha nincs a vaníliáscukor is jó) 
Hozzávalók a töltelékhez: 

Máktöltelék:

  • 150 gramm gluténmentes darált mák
  • 90 gramm porcukor
  • 150 ml Joya mandulás rizstej
  • 1 vaníliás cukor
  • reszelt citromhéj
(Horváth Ilona szerint még dara vagy liszt is kell a máktöltelékbe, én azt kihagytam...tökéletes anélkül is)

A tejet felforraltam és hozzáadtam a porcukorral, van.cukorral, citromhéjjal elkevert mákot, kevertem rajta párat majd félretettem és hagytam kihűlni. 

Diótöltelék: 

150 gramm darált dió
100 gramm porcukor
100 ml Joya mandulás rizstej 
Na és itt is H. Ilona szerint még mazsola meg birsalmasajt....nekem nem hiányoztak, kimaradtak. 


A rizstejet felforraltam. A porcukros darált dióhoz apránként öntöttem a rizstejet, szépen lassan és kevergettem. Nem vette fel mindet. Nem szabad sokat önteni mert akkor nagyon lágy lesz, nekem is lágy lett. Nem kell a 100 ml mind bele. 
Félretettem és ezt is hagytam hűlni. 



A tészta elkészítése: 

A rizstejet meglangyosítottam, az élesztőt kis edénybe morzsoltam, egy csipet cukrot szórtam rá, és ráöntöttem a rizstejet. Hagytam dolgozni az élesztőt, addig a szárazanyagokat kimértem és összekevertem. Mikor az élesztő felfutott, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez, majd a 100 ml vizet is. Mrs. Bosch elkezdett dagasztani, majd a két evőkanál olajat apránként a tésztához adagoltam. Figyeltem az állagát és a meglévő 40 ml vizet lassan adagoltam hozzá. Nekem felvette az összeset a tészta. Enyhén ragadós jó állagú tésztát kaptam. Pici lisztet még beledolgoztam a dagasztás végén. Ruhával letakartam és szobahőmérsékleten  kb. 40 percig kelesztettem. Addigra duplájára is kelt.

Rizsliszttel leszórt szilikon nyújtólapon kettévettem a tésztát, az egyiket kinyújtottam, rákentem a tölteléket majd a széleit behajtogattam és felcsavartam. Sütőpapíros tepsibe helyeztem. Ugyanígy jártam el a másik tésztagombóccal is. 

Megszurkáltam őket alaposan (de persze kirepedt így is) lekentem olajjal és 180 fokos sütőben középső rácson kb. 35 percig sütöttem. Szép színes legyen a teteje akkor jó.

Teljes kihűlés után szeleteltem.
Nagyon finom :)  






sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészség Market biztosítja!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.