2015. június 3., szerda

Bodzaszörp

Bodzaszörp

A férjem és a fiaim is nagyon szeretik a bodzaszörpöt, így idén gondoltam készítek nekik magam :)







A receptet egy kedves ismerősömtől, Anikótól kaptam, az ő útmutatása alapján készítettem el.

Hozzávalók:


  • 50 db virágernyő (közepes méretű) 
  • 10 dkg citromsav 
  • 4 kg (plusz 20 dkg)  cukor 
  • 6 liter víz
  • 5 db kezeletlen héjú biocitrom (Aldi, vagy LIDL áruházakban szinte mindig kapható)



A vizet egy jó nagy fazékban a 4 kg cukorral felteszem főni. 
Míg melegszik, addig a 25 dkg cukrot karamellizálom, majd hozzáteszem a fazéknyi cukros vízhez. Együtt felforralom, majd hagyom kihűlni. (érdemes korán reggel ezt a folyamatot véghezvinni.







Pár óra múlva (!! annyi kell hogy teljesen kíhűljön ez a hat liter cukros víz) a kihűlt vízbe belekarikázom a citromokat, hozzáadom és elkeverem benne a citromsavat és fejjel lefelé beleteszem a virágokat, amit nem szabad megmosni, mert akkor pont a lényegét veszíti el, a virágport. 



Miután szépen belerakosgattam mindet, letakarom egy tiszta textilpelenkával és hűvös helyre teszem. 3 nap múlva leszűröm és üvegekbe töltöm, kész is. Az üvegeket előtte kimosom és sterilizálom (én sütőben).

Felhasználásig tartsuk hűtőben! 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.