2015. június 12., péntek

Cseresznyés kevert süti tej tojás és gluténmentesen

Cseresznyés kevert süti tej tojás és gluténmentesen

Szép ropogós friss cseresznyét kaptam ma a zöldségesnél, bérlő nélkül :)






Búzás változatban már sokszor sütöttem, laktózmentesen és tojás nélkül, (Itt a búzalisztes változat, ezen a linken., de gluténmentesen még ezt így nem :) illetve mandulaliszttel. 



Ebben a receptben nincsen mandula sem dió, így akik allergiásak a csonthéjasokra, ők is bátran fogyaszthatják. 

Az új lisztet használtam, írom a hozzávalókat és hogy miképpen készítettem el:

Hozzávalók:


  • 250 gramm Il Pane Di Anna Dolci sütiliszt (tej és gm)
  • 150 gramm cukor
  • 100 gramm LIGA (olvasztva)
  • 1 tk vaníliáscukor
  • 1 ek. Loprofin tojáspótló és 4 kanál víz
  • 16 evőkanál víz 
  • reszelt citromhéj
  • cseresznye mosva magozva, kevés rizsdara
  • 2 ek. kakaópor + egy fél kanál cukor és 1 ek víz
A lisztet a cukorral és a vaníliáscukorral elkevertem, beletettem a citromhéjat is, kikevertem a Loprofint, a LIGA-t felolvasztottam, abba beleöntöttem a tojáspótlót, és elkezdtem keverni...annyi kanál vizet tettem még hozzá, hogy piskótához hasonló masszát kapjak, nálam ez 16 kanál volt most. 

A tészta kétharmadát egy sütőpapíros kis tepsibe öntöttem, a maradékba belekevertem a kakaóport és a kevés cukrot plusz a vizet, és ráöntöttem a világos tésztára.



Villával széthúzkodtam, majd a rizsdarában elkevert cseresznyéket belerakosgattam.
180 fokra előmelegített sütőbe tettem, és 35 perc alatt készre sütöttem. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.