2015. június 24., szerda

Linzer glutén tej és tojás nélkül

Linzer glutén tej és tojás nélkül 




Kipróbáltam a linzert az új Il Pane di Anna sütliliszttel, és nagyon finom lett, kicsit változtattam az arányokon a régi linzerhez képest, mert egy picit ez a liszt is más, írom hogyan készült. 




Hozzávalók:


  • 25 dkg Il Pane di Anna prep. Dolci süteményliszt
  • 8 dkg mandulaliszt (vagy darált mandula)
  • 8 dkg porcukor
  • 10 dkg Vitador margarin (ez tejmentes!) 
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 1 biocitrom lereszelt héja
  • 1 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló ( 1 ek. 5 kanál vízben elkeverve)
  • házi eperlekvár, kis porcukor a szóráshoz



A lisztet a mandulával, a porcukorral, a citromhéjjal, vaníliáscukorral alaposan elkevertem, hozzáadtam a kockára vágott margarint, robotgéppel elkezdtem dagasztatni, majd hozzáadtam a tojáspótlót is, és a vizet apránként, amennyit felvett. Mikor szép egynemű tésztát kaptam, leállítottam  Mrs. Bosch-t és kézzel gombócot formáztam a tésztából. Pici lisztet nekem még kellett hozzá adni, de nem sokat adtam hozzá a tészta lágy maradt. Ezután 1 órára hűtőbe tettem. 



Egy óra elteltével a tésztagombócot lisztezett nyújtólapon lisztezett nyújtófával kinyújtottam, kiszaggattam és sütőpapíros tepsibe helyeztem. 




180 fokra előmelegített sütőben 10-12 perc alatt készre sülnek. Akkor jó mikor azt gondolom hogy még sülhetne...nem kell tovább sütni. Picit színesedik már a széle, akkor tökéletes. Hagyom kihűlni, majd a lekvárral összeragasztok egy teli és egy középen lyukas linzerkarikát. Lehintem porcukorral és kész is :-) 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.