2015. június 8., hétfő

Vaníliás sült tejberizs

Vaníliás sült tejberizs eperszósszal 

Nagyon meleg van, de vmi desszert jólesett volna, a neten nézelődve erre a tejberizsre esett a választásom. Itt találtam a receptet.

Nem túl dekoratív, van hová fejlődnöm :) de nagyon nagyon finom lett, és jó krémes, a karamellizálódott cukros fahéj pedig csodás  ízű a tetején (a recept szerint meg kell fordítani és alulra kerül, de nekem így jobban tetszett :) ) 




Az eredeti receptben tojás van, más receptekben pedig tejszínt ír hozzávalóként. 
Mivel a gyerekeknek éppen pudingot készítettem, én a tojás helyett abból tettem bele, de el tudom képzelni, kókusztejszínnel is a puding helyett, szerintem azzal is jó lehet.

Írom, hogyan készítettem, én csak fél adagot csináltam. 
Teljes adagot érdemes egy kistepsiben elkészíteni, nem formában. 

Hozzávalók négy fő részére: 


  • 25 dkg rizs
  • 6 dl víz
  • csipet só
  • 5 dl Joya mandulás rizstej
  • 1/2 vaníliarúd
  • 10 dkg méz
  • 5 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • a formához kevés zsiradék (én Ligá-t használtam)
  • 3 nagy evőkanál elkészített vaníliapuding (hv: 5 dl Joya mandulás rizstej, 3 kanál cukor és egy csomag vaníliás pudingpor) (vagy opcionálisan kókusztejszín, én még ezzel nem próbáltam)
A tetejére: 1 teáskanál fahéj és 2 teáskanál cukor
Az eperszószhoz: 20 dkg eper és 10 dkg cukor

Tehát én ennek a feléből készítettem el. 

A rizst megmostam és a vízzel, csipet sóval feltettem főni.
Mikor már majdnem elforrta a levét, akkor adtam hozzá a cukrot, a mézet, a citromhéjat, a vaníliarudat (főjön benne a végén kivesszük), felforraltam a tejjel majd kislángon kavargatva főztem kb. 10 percet. Utána lefedtem és hagytam állni, hogy a tejet magába szívja. 




Közben elkészítettem a pudingot (5 dl Joya mandulás rizstejből, 3 csapott kanál cukorral és 1 csomag vanílapudinggal). 

Mikor a rizs már készen volt, a pudingból 3 jó nagy evőkanállal még forrón belekevertem. Két nagyobb kikent formába tettem a tejberizst, leszórtam a fahéjas cukorral és egy kicsi, vízzel töltött tepsibe tettem a formákat és a 180 fokra előmelegített sütőbe toltam. 



Nem kell sokáig sütni, mert nincs benne tojás, éppen csak hogy a fahéjas cukor szépen ráolvadjon. 

Közben megcsináltam az eperszószt, az epret a cukorral feltettem főni és mikor már szépen kiforrta a levét, leturmixoltam és félretettem.

A kész tejberizst  eperrel tálaltam. 



A kiformázott, kitálalt tejberizst pedig az eperszósszal: 












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.