2015. június 3., szerda

Eperdzsem és eperszörp

Eperdzsem és eperszörp 







Idén nagyon sok eper termett, (nem a saját kertemre gondolok...bár nekünk is elég sok van, de azért egyszerre ennyi nem érik be...azt esszük csak úgy, amit befőztem azt a gyáli zöldségpiacon vásároltam) és elterveztem, hogy dzsemet készítek, mert nagyon szeretjük.
Családig úgy gondoltuk, ha már viszont nekiállok, akkor legyen szörp is. 

Én használok zselésítő szert, jelen esetben a dr. Oetker dzsemfix Szuper 3:1 került bele, lisztérzékenyek is bátran használhatják, nem tartalmaz glutént!

Az első és legfontosabb lépés az üvegek előkészítése, mosása és sterilizálása. 
Én gyűjtöm a kiürült kisebb üvegeket, de mindig úgy lapka (tető) kerül rá, ezt most az Aldiban vettem meg, ebben az időszakban kapni minden nagyobb szupermarketben.

Az üvegeket mosogatógépben elmostam, majd betettem a sütőbe és 100 fokon hagytam bent felhasználásig. 



Írom hogyan készítettem, én dupla adagot csináltam, ebből lett 21 üveggel. 

Alapadaghoz hozzávalók:

  • 5 kg csumájától megtisztított és alaposan megmosott szép érett ép eper
  • 1750 gramm kristálycukor
  • 4 csomag dr. Oetker dzsemfix 3:1



fazék legyen ekkora, kell: 






Elkészítése:
Az epret kicsumáztam, megmostam alaposan, majd a cukor felével feltettem főni, a legnagyobb gázrózsára, de kislángon. 



Mikor felforrt, leturmixoltam, de csak nagyjából.


Kis lángon addig kavargattam, míg az összes habját le nem szedtem.



Amíg "haboztam" addig az üvegek a sütőben sterilizálódtak.


A leszedett habot félretettem. 

Ezután hozzáadtam a dzsemfixes cukrot (a cukor másik felét összekevertem vele) felforraltam újból és még kb. 10 percet főztem. 
Azon forrón a kimosott és kisterilizált üvegekbe töltöttem, lezártam lefordítottam és egy órát úgy hagytam.







Eperszörp: 

A visszamaradt hab alatt lévő eperszirupot csináltam meg szörpnek. 
Leszedtem a habot a tetejéről, a kb. 2 liternyi sziruphoz adtam 1 kg cukrot és felfőztem. Utána hozzátettem 5 dkg citromsavat még kb. 5 percig főztem. Tiszta steril üvegekbe töltöttem és szárazdunsztba tettem kb. 3 napra, míg ki nem hűlt.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.