2016. augusztus 23., kedd

Brassói aprópecsenye

Brassói aprópecsenye

A családom egyik kedvence a brassói, ennek a receptjét hoztam most.
A recept is családon belülről van, mindig így készíti anyu is és én is. Hogy melyik az igazi brassói, arról most nem nyitnék vitát, mindenkinek a sajátja és mindenki készítse a saját szájíze szerint.
Van aki borsóval szereti, van aki anélkül, van aki pirospaprikát tesz bele főzés közben és van aki nem. Ahány ház annyi szokás én így készítem: 



Hozzávalók:

  • kb. 12-14 szelet karaj vagy comb vagy sertéssszűz 
  • étolaj vagy zsír
  • só (kb, egy csapott ek, de ízlés szerint)
  • bors
  • majoranna (1-2 tk)
  • 1 csapott ek Mester család gluténmentes ételízesítő 
  • 1 fej hagyma tisztítva felkockázva apróra
  • 4 gerezd fokhagyma tisztítva és reszelve
  • kicsi pirospaprika (de nem a brassóiba csak a forgatáshoz)
  • víz
  • burgonya és olaj a sütéshez
A húst megmosom majd vékony hosszúkás kicsi darabokba vágom. 

A hagymákat is előkészítem: mosom és vágom, reszelem, majd az apróra vágott hagymát egy főzőedénybe teszem olajra vagy zsírra. (van aki szalonnával kezdi én kihagytam), és kislángon pirítani kezdem egészen addig míg üveges nem lesz. Akkor a fokhagymát is ráteszem átkeverem és rögtön a húst is hozzáadom. Mikor már szép színt kapott mindenhol a hús, (a képen látszik)  akkor felöntöm kevés vízzel. Befűszerezem (a pirospaprikát nem kell hozzáadni) és fedő alatt puhítom. A vizet időnként pótolom, egészen addig amíg a hús megfő. Amíg a hús készül addig megpucolom a krumplit, mosom, felvágom és bő olajban kisütöm. (tudom kockakrumpli.....de nálunk nem az van, hanem hasáb és kész :) ) 
Amikor már a hús puha, leveszem a fedőt és zsírjára sütöm. Hagyom kicsit hűlni (kb. 5-10 perc) és pici pirospaprikával átforgatom majd összekeverem a sült burgonyával. 


















Most ez a pirospaprikás átforgatás elmaradt azon oknál fogva, hogy elfogyott a pirospaprika itthon :D szóval enélkül is tökéletes. :D 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.