2016. augusztus 23., kedd

Szilvásgombóc gluténmentesen

Szilvásgombóc gluténmentesen 
(gluténmentes, laktózmentes, tojásmentes)



A nudli tésztáját vettem alapul a szilvásgombóc elkészítésénél, mert az nagyon bevált, de mivel gombócról van szó, ami jóval nagyobb mint a nudli, picit több lisztet tettem hozzá, nehogy szétessen míg fő. 
Van már nagyon finom gombóc receptem de most mindenképp nem a sok lisztes, hanem inkább burgonyás tésztát szerettem volna kipróbálni :) 
Nagyon finom és puha gombócokat kaptam, az uramnak is nagyon ízlett :) 

Hozzávalók 8 db gombóchoz (alapmennyiség):
  • 27 dkg főtt áttört krumpli
  • 80-90 gramm Nutri-free Pasta Fresca tésztaliszt (amennyit felvesz a tészta)
  • 3 evőkanál kókuszolaj (olaj! olvasztott formában 3 evőkanál)
  • fél csomag Mester zsemlemorzsa
  • porcukor
  • félbevágott vagy negyedelt kimagozott szilva
  • cukor vaníliás cukorral elkeverve
  • őrölt fahéj
A krumplit megpucolom, mosom, kockára vágom, és enyhén sós vízben megfőzöm. Leszűröm és hagyom kihűlni. Ne legyen nagyon hideg de meleg sem. Utána összetöröm. 
Hozzáadok egy kevés lisztet, kikeverem majd a kókuszolaj felét. Majd megint egy kis lisztet és a maradék kókuszolajat. Addig gyúrom még egynemű lesz. Puha, rugalmas tésztát kell kapni. Olyan az állaga, hogy úgy érzem kéne még bele liszt, de nem kell, úgy jó. Nem kell pluszban :) Puha és könnyű a tészta. A tésztagombócot egy lisztezett nyújtólapra teszem ahol átgörgetem még párszor, majd kisebb gombócokba osztom, azokat nyújtom kb két darabosra, elvágom a közepére teszem a szilvát, amit leszórok fahéjas cukorral. Óvatosan felhajtom a négy szélét majd összenyomom és gombócot formálok. 



Enyhén sós, lobogó vízbe dobom a gombócokat, ahogy feljönnek a víz tetejére még kb. 8 max. 10 percet főzöm.
Amíg főnek a gombócok, elkészítem a morzsát, amit kevés laktózmentes vajon pirítok át, majd a maradék  fahéjas-cukrot beleszórom és átkeverem. 
A kiszedett kifőtt gombócokat ebben a morzsában átforgatom. 
Porcukorral tálalom.








Nagyon finom :) 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.