2017. január 5., csütörtök

Hólabda

Hólabda


Nagyon szeretjük a hólabdát, csináltam már tojásmentes változatban és mandulaliszttel is, most a legegyszerűbb piskótás alappal készültet sütöttem meg.
És most inkább hókockának mint labdának mert így gyorsabban végeztem. 

Recept:
- 7 tojás szétválasztva
- 7 kanál cukor
- 8 kanál Nagykun rizsliszt 

/ha M-es a tojas elég a 7 kanál is, nekem nagy tojásaim vannak itthon mindig, így elbírta a plusz egy kanál lisztet/
A fehérjéből a cukorral kemény habot vert a gép. 

A tojássárgákat addig jól elkavartam. 
Amikor kész volt a hab, óvatosan hozzákevertem a tojássárgáját, majd utána a lisztet. 
Aki nem biztos a tojásaiban, tegyen hozzá a liszthez egy harmad csomag sütőport /elkeverve/ de én nem tettem. 

Miután óvatosan átkevertem az egész masszát egy sütőpapíros tepsibe /belső méret 30x30 cm/ tettem és fakánallal elegyengettem. 

180 fokos sütőben középső /2-es/ (tehát nem a sütő felső harmadába kerül a tepsi ez fontos) rácson 35 percet sütöttem. 
Alsó felső sütéssel. 
A sütők nem egyformák! Változhat a hőfok vagy a sütési idő. 

35 perc után elkészült a piskóta, amit tűpróbával ellenőriztem (ha nem ragad a fogpiszkálóra, akkor jó). De fontos, hogy fél óráig ne nyissuk ki a sütőt, különben összeesik a piskóta.  Kivettem a tepsit, a piskótát kifordítottam, lehúztam a papírt róla és hagytam kihűlni. 

Krém: 1 cs vaníliás pudingport 4 dl Joya mandulás rizstejjel 3 ek cukorral felfőztem és kihűtöttem. 
150 gr Ligát 100 gr porcukorral kikevertem és azt is visszahűtöttem. 
Mikor egyforma hőmérsékletűek lettek a kettőt géppel alaposan kikevertem. 
A piskótát felvágtam kockára aztán kettévágtam; megkentem belül majd a külsejét is és kókuszreszelékbe forgattam. A tetejére csokimázat készítettem /csokimáz: 6 kanál víz 6  kanál cukor ezt felfőzöm, ebbe 4 csapott ek.  Tutti holland kakaóport keverek de mar a tűzről leveszem...majd 10 dkg ligát keverek bele és hagyom hűlni/ és óvatosan kiskanállal rákenem. 

























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.