2013. március 4., hétfő

 Almáspite 

Hozzávalók a tésztához:

  •  50-60 dkg tönkölyliszt (nálam fehér, de lehet tk. is, a mennyiség pedig a liszt minőségétől függ:)),
  •  15 dkg barnacukor, 
  • 25 dkg vaj (!) hidegen kis kockákra vágva, 
  • 1 kis tejföl (nálam laktózmentes 125 grammos
  • 1 csomag vaníliás cukor, 
  • 1 sütőpor, 
  • 2 ek. citromlé.
  • kis zsemlemorzsa

 A töltelékhez:

  •  8 db alma hámozva, reszelve,
  •  1 kk. fahéj, 
  • 1 evőkanál barnacukor (ha nagyon savanykás az alma lehet kettő is).

Elkészítése:

 Először a tölteléket készítem el, kis lángon fedő alatt lepárolom, hogy ne legyen leves az alma, mert akkor elázik a tészta. 

Amíg hűl elkészítem a gyúrt tésztát, én géppel szoktam, minden hozzávalót beledobálok a zsemlemorzsa kivételével, és kettes fokozatra állítom a dagasztófunkcióval.



Zsemlemorzsával leszórom, rásimítom a tölteléket, arra megint vékonyan zsemlemorzsát szórok, aztán

rásimítom a második kinyújtott tésztát. A tetejét egy teáskanál laktózmentes tejföllel kenem 


meg, vékonyan (papírtörlővel kenegetem el:)) megszurkálom villával, és 200 fokra előmelegített sütőbe teszem, középső rácsra, a tüzet visszaveszem 180 fokra és 40 percig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.