2013. március 4., hétfő

Kakaós csiga


Kakaós csiga


Ez egy nagyon finom kakaós csiga.
Az eredeti recept Macikonyhától származik. Ezt a receptet alakítottam át kicsit, hogy a kisfiam is ehesse:)
Én tojás nélkül készítem, és némileg megváltoztattam a vaj mennyiségét, pontosan a tojásnélküliség miatt.
Ezenkívül én nem használok porélesztőt, csak a hagyományosat.







Hozzávalók a tésztához:


  • 50-60 dkg tönkölyliszt
  • 8,5 dkg vaj kockára vágva
  • felfuttatni: 2,5 dkg friss Budafoki élesztő, 3 dl tej, 2 ek cukor
  • 2 ek. cukor
  • 1 mk. só

Ezen kívül még:


  • másfél-két dl. cukor (ízlés szerint)
  • 3 ek. kakaópor
  • 2 dl tej
  • 1-1 evőkanál olvasztott vaj 

A tészta hozzávalóit a dagasztótálba teszem, hozzáadom a tejjel és cukorral felfuttatott élesztőt és szép homogén kelttésztát készíttetek a robotgéppel.  Egy órát kelni hagyom. A megkelt tésztát ketté veszem, az egyiket félreteszem. A másikat kinyújtom, szép vékonyra, és egy ek. olvasztott vajjal lekenem. Megszórom a cukros kakaóval, majd szorosan felcsavarom, és hagyom pihenni. Ugyanezt megteszem a másik tésztadarabbal is.
Az első tekercset másfél-két centinként felvágom a csigák végét aláhajtom és sütőpapíros tepsibe teszem, majd a másik tekerccsel is ugyanígy járunk el.
175 fokos sütőben, középső rácson, alsó-felső sütéssel sütöm, 35 percig.
Az első 15 perc után kiveszem és megkenem a forró tejjel elkevert vajjal, majd készre sütöm.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.