2015. október 9., péntek

Gluténmentes kerek cipó vaslábasban sütve

Gluténmentes kerek cipó vaslábasban sütve






Nemrégiben kipróbáltam egy nagyon jó kenyérreceptet, ezt a blogom Facebook-os oldalán posztoltam is, akkor joghurttal és jénaiban készült el a kenyér, vaslábas híján. A receptet itt Dobos Bea blogján láttam. :) 
Nagyon finom, foszlós kenyér készült belőle, az ember késztetést érez rá, hogy csak úgy melegen a sarkát levágva magában megegye :) 
Tehát Bea receptje alapján készítettem el akkor, az én jénais változatom ez, amit itt találtok! :)
Ha jénaiban sül, akkor 200 fokos legyen a sütő. 

Aztán nem sokkal később be is szereztem a vaslábast, de még csak most próbáltam ki. :) 

Az eredeti recepthez képest történt néhány apróbb módosítás, leírom én hogyan készítettem:

Hozzávalók: 


  • 39 dkg Nutri-free Mix Per Pane gluténmentes kenyérliszt
  • 1 dkg tápiókakeményítő
  • 220 ml kefír meglangyosítva
  • 200 ml langyos víz
  • 1 tk. utifűmaghéj (ezt 50 ml langyos vízben keverem el, az 50 ml a 200-ból jön le)
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 2 ek. olaj
  • 2 kk só
  • 15 gramm friss Budafoki élesztő 
  • kevés cukor 
Az utifűmaghéjat az 50 ml vízben elkeverem és félreteszem. 
Az élesztőt a cukorral a többi langyos vízben felfuttatom. A kefírt meglangyosítom. Kimérem és összekeverem a szárazanyagot. 



Ezután hozzáadom a felfuttatott élesztős vizet és zselés utifűmaghéjat, valamint a langyos kefírt. Dagasztógéppel kidagasztatom, közben apránként adagolom az olajat is hozzá.

Kézzel pici olajjal átgömbölygetem és egy konyharuhával bélelt, liszttel leszórt tálba teszem fejjel lefelé, letakarom és egy órát kelesztem. 



A sütőt 230 fokra melegítem elő, a vaslábassal együtt. 
Amikor megkelt a tészta, egy sütőpapírral átfordítom, bevágom a tetejét leszórom maggal, és a sütőpapírral együtt a vaslábasba helyezem. 



Ráteszem a tetejét és betolom a sütőbe, középső rácsra.


40 percig sütöttem letakarva utána levettem a fedőt és hagytam pirulni, kb. 15-20 percet még. 



Rácson hűtöttem :)



A vaslábassal óvatosan, sokáig nagyon forró marad :)  












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.