2015. október 28., szerda

Fahéjas csiga 2.

Fahéjas csiga 2.







Hozzávalók a tésztához (18 db csiga jön ki belőle)


  • 300 gramm új gyúrható Il Pane di Anna gluténmentes kelt tészta liszt 
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 1,5 evőkanál cukor
  • 250 ml folyadék (ebből nálam 150 ml víz és 100 ml Joya mandulás rizstej) (más fajta rizstej is jó) 
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor vagy egy mokkáskanál fele vaníliakivonat (én ebből tettem de ha nincs a vaníliáscukor is jó) 
  • A tetejére rizstejjel elkevert LIGA
  • a töltelékhez őrölt fahéj és kristálycukor elkeverve  és kevés olvasztott LIGA
A folyadékot meglangyosítottam, az élesztőt kis edénybe morzsoltam, egy csipet cukrot szórtam rá, és ráöntöttem a rizstejjel elkevert vizet. Hagytam dolgozni az élesztőt, addig a szárazanyagokat kimértem és összekevertem. Mikor az élesztő felfutott, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez, majd a géppel dagasztatni kezdtem, s közben a két evőkanál olajat apránként a tésztához adagoltam. Enyhén ragadós jó állagú tésztát kaptam. Pici lisztet még beledolgoztam a dagasztás végén. Ruhával letakartam és szobahőmérsékleten  kb. 40 percig kelesztettem. Addigra duplájára is kelt.





A tölteléket elkészítettem. 

Rizsliszttel nagyon gyengén  leszórt szilikon nyújtólapon a tésztát kinyújtottam, rákentem a tölteléket majd a széleit behajtogattam és felcsavartam. 
Kb. 2 cm-es darabokra vágtam, majd kicsit kilapogattam és sütőpapíros tepsibe helyeztem.





180 fokos sütőbe tettem, 15 perc után lelocsoltam a tejes-margarinos keverékkel és kb. még 10 percet sütöttem. 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.