2015. október 12., hétfő

Magos gluténmentes zsemle

Magos gluténmentes zsemle 






A receptje megegyezik a kedvenc gm zsemlém receptjével, a változtatás csak a magkeverék, amelyben formázás után megmártottam a kis zsemléket. 

Hozzávalók: 8 nagyobb db zsemléhez:

  • 32 dkg gluténmentes liszt, ebből: 13 dkg Nutri-free Mix Per Pane, 13 dkg Schar Mix It, 6 dkg Beiker liszt 
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 20 gramm friss Budafoki élesztő
  • 1 kk cukor
  • 8 gr fiber husk (útifűmaghéj liszt állagú)
  • 1 kiskanál só (én mokkáskanálnyit használtam)
  • 4 evőkanál olvasztott kókuszzsír 
  • 300 ml víz 
  • kókuszzsír a kenéshez
  • vegyes magkeverék 

Az élesztőt a cukorral a meleg vízben felfuttattam, míg az élesztő dolgozott kimértem a száraz hozzávalókat és összekevertem. 
Ezután hozzáöntöttem az élesztőt és a robotgéppel dagasztatni kezdtem a tésztát. Az olajat apránként hozzáadtam és addig hagytam dolgozni a gépet míg egynemű tésztát kaptam.


Olajos kézzel 8 gombócra osztottam, majd zsemléket formáltam a gombócokból. 




Ekkor megkentem vékonyan a tetejüket, majd fejjel lefelé belenyomtam a magkeverékbe. 

Sütőpapíros tepsire tettem őket, és 30 fokos sütőben 1 órát kelesztettem. 



Ezután a sütőt 185 fokra melegítettem fel és 35 perc alatt készre sütöttem a zsemléket. 






és mag nélkül: 













5 megjegyzés:

  1. a budafoki élesztővel minden ok? nekem azt mondták a 2-es klinikán, hogy fennakadt valami vizsgálaton...

    VálaszTörlés
  2. Sofia, tudomásom szerint semmi gond nincs a Budafoki élesztővel, nagyon komoly gyártástechnológiával dolgoznak és alapos ellenőrzéssel.

    VálaszTörlés
  3. Sofia, tudomásom szerint semmi gond nincs a Budafoki élesztővel, nagyon komoly gyártástechnológiával dolgoznak és alapos ellenőrzéssel.

    VálaszTörlés
  4. Sütőben kelesztés után nekem minden összeesik miután feltekerem a hőmérsékletet. Mit rontok el?

    VálaszTörlés
  5. Kedves T.
    Hány fokon keleszted? 30-35 fok az ideális :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.