2016. július 26., kedd

Élesztőmentes Szafi-free kenyér

Élesztőmentes Szafi-free kenyér és gyökérkenyér



Nemrégiben alkalmam nyílt kipróbálni Burján Szafi új lisztkeverékeit és rögtön a ropogós kérgű házikenyérrel kezdtem. 
Semmit nem változtattam, mindent úgy csináltam ahogy Szafi itt leírta, és videon is bemutatta.

Nekem nagyon bevált, jó vele dolgozni, gyúrható, formázható a tészta, kívül ropogós sülés után belül pedig puha. 
Élesztőmentes is, ami nagyon sok diétázónak jelent könnyebbséget :) 

Picivel több sót teszek bele mert nekem a 3 gr kevés :) 

Hozzávalók:


  • 270 gr SZafi-free ropogós kérgű házikenyér lisztkeverék
  • 4,5 gr só
  • 40 gr friss citromlé
  • 300 gr langyos víz 
A langyos vízben elkevertem a sót és a citromlevet, majd hozzáadtam a kimért liszthez, elkevertem majd kézzel begyúrtam. Hagytam állni 5 percet, enyhén lisztes lapon átgyúrtam és megformáztam, majd lekentem kókuszolajjal. 
A tetejét több helyen bevágtam. 
200 fokra előmelegített sütőbe tettem, középső rácsra és 65 perc alatt készre sütöttem.




És a gyökérkenyér: 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.