2016. július 28., csütörtök

Perec

Perec 
(gluténmentes, laktózmentes) 

Ma végre kicsit lehűlt az idő, így szívesebben kapcsoltam be a sütőt, pereceket készítettem, mert már régen csináltam. 
Most az egyik kedvenc lisztemből, Nutri-free Mix per Panéból sütöttem. 

A tésztája egyszerű kenyértészta.

Hozzávalók: 

  • 250 gramm Nutrifree Mix Per Pane gluténmentes kenyérliszt
  • 230 ml langyos víz
  • 1 kk cukor
  • fél kk só
  • 5-6 gr Budafoki szárított élesztő (ha vki normál élesztőt használ 13 gr kell bele, és ha dr. Oetker-t akkor kb. 4 gr.)
  • 1 ek. burgonyapehely
  • 2 ek olaj 
A lisztet kimértem, a vizet is, a liszthez adtam a sót és a cukrot, meg a burgonyapelyhet. A langyos vizet beleöntöttem, rászórtam az élesztőt és robotgéppel dagasztatni kezdtem. Mikor már félig kész volt hozzáadtam az olajat is. Mikor készen lett, enyhén rizslisztes lapon hengert gyúrtam belőle, amit 3 részre osztottam, és a részeket egyenként kettévágtam. Így kaptam 6 db tésztát. 
Ezeket egyenként kisodortam, perecet formáztam a rudakból és sütőpapíros tepsire tettem.
30 fokos sütőben 50 percet kelesztettem, majd felcsavartam a sütőt 180 fokra és mikor elérte a sütési hőfokot, onnantól számítva 25 percet sütöttem. 
A 15-ik percben megszórtam a pereceket reszelt sajttal és úgy sütöttem készre. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.