2017. február 28., kedd

Epres muffin és eperkrémes cupcake

Epres  muffin és eperkrémes cupcake



A zöldségesnél gyönyörű epret találtam...na jó....persze aranyáron de nem tudtam ellenállni és vásároltam belőle egy kisebb dobozzal. Szerencsére finom is volt, a nagy részét megettük de maradt belőle egy kicsi, így gondoltam akkor valami epres süti készüljön. De olyan ami gyorsan megvan.
Így lett eperkrémes muffin. 

A krémhez Betti receptjét használtam, én laktózmentes mascarponét tettem hozzá.

 Hozzávalók 12 db muffinhoz: 
  • 300 gramm Mester süteményliszt  (úgy is nagyon finom, hogy 230 Mester sütiliszt és 70 gr mester palacsintatészta liszt) 
  • 160 g Liga vagy lm diétában lm vaj (Aldi) 
  • 150 ml Joya mandulás rizstej
  • 4 db M-es tojás vagy (3 db L méretű)
  • 20 dkg cukor
  • 8 gr sütőpor
  • kb. 8 nagyobb szem eper apróra vágva 
A krémhez: 
  • 10 dkg eper pürésítve
  • 5 dkg porcukor
  • 25 dkg laktózmentes mascarpone 
  • 1 csomag dr. Oetker habfixáló
A mascarponét a habfixálót és a cukrot habosra keverjük robotgéppel majd hozzácsurgatjuk megmosott majd apróra vágott és pürésített epret is. Alaposan kikeverjük és hűtőbe tesszük. 

A muffin elkészítése: 
A szárazanyagot elkevertem, kikevertem a tojásokat a cukorral és a vajjal, majd összeöntöttem a kettőt és homogén masszává kavartam. 

12 lyukas muffinsütőt kibéleltem papírkapszlikkal, a tésztát belekanalaztam, egy kanál tészta majd pár kis eperdarab, erre megint egy kanál tészta és újból eper.  Amikor ezzel végeztem,175- 180 fokon kb. 25-30 perc (tűpróba) alatt (középső rács) készre sütöttem. 







Miután kihűltek, a krémet habzsákba töltöttem és kis csúcsokat nyomtam az eperkrémből a muffinok tetejére. 



























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.