2017. február 14., kedd

Márványkuglóf gluténmentesen olajos piskótából

Márványkuglóf gluténmentesen olajos piskótából 




A hétvégén kuglófot készítettem, de nem akartam vajas tésztásat sütni, inkább valami könnyűre vágytam, ezért az olajos piskótára esett a választásom, amit innen, Mohakonyha oldaláról vettem.

Az olajos piskóta recept alapja az 1 tojáshoz számolt 4 dkg liszt, 4 dkg cukor, 1 ek. víz, 1 ek. olaj 1 negyed kk sütőpor. 

Az én kuglófformám nem túl nagy, felül 20 cm átmérőjű, alul pedig 15 cm. Ehhez mérten én 3 tojásból készítettem el a tésztát, a fenti arányokkal számolva az alábbi módon: 

Hozzávalók: 

  • 3 tojás 
  • 12 dkg gluténmentes süteményliszt vagy rizsliszt (nálam ez most Nutrifree Mix per Dolci liszt) 
  • 12 dkg cukor 
  • 3 evőkanál olaj
  • 3 evőkanál víz
  • 7 gramm sütőpor (rizsliszt esetén egy csomag sütőpor kell hozzá) 
Ezenkívül: 2 evőkanál (csapott) Tutti holland kakaópor, és 1 ek víz

A kuglófformát kikentem Ligával és leszórtam rizsliszttel. A sütőt 180 fokra előmelegítettem.
A tojásfehérjéket a cukorral kemény habbá vertem, a tojássárgákat a vizet és az olajat egy kézi habverővel alaposan kikevertem. A sütőport a lisztbe kevertem. 

A tojáshabba beleöntöttem a tojássárgáját, elkevertem majd hozzáadtam a lisztet is és óvatosan átkevertem benne. 

A tészta kétharmadát a kuglófformába öntöttem, a maradékhoz hozzákevertem 2 ek Tutti holland kakaóport és egy pici vizet. Ezt a sárga tészta tetejére tettem, majd villával behúztam. 


A tészta a sütőforma közepéig ért. 

Betoltam a sütőbe és 180 fokon 35-40 perc alatt készre sütöttem. Középső (2) rácson sült. 



Tűpróbával ellenőrizze mindenki mert nem egyformák a sütők.














1 megjegyzés:

  1. Egyszerűen isteni! Én Naturbit - Glutenix Alfa Mix lisztel készítettem és erdei vegyes gyümölcsel szórtam!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.