2017. március 31., péntek

Glutenix sajtos pogácsa

Glutenix sajtos pogácsa



NAgyon nagyon finom és légiesen könnyű pogácsát sütöttem ma. Álomkönnyű volt a tésztával dolgozni, akár mintha búzás lett volna. Simán  elvált az edény falától a tészta dagasztás után. 
A sima sajtosom receptjét vettem alapul, aztán persze kellett rajta módosítani mert ugye minden liszt másképp viselkedik, ez is. :) 

Írom hogyan alakult végül, eszerint készítettem el: 

HOzzávalók: 

  • 30 dkg Glutenix csicseriborsós kenyérpor
  • 13 gramm friss budafoki élesztő
  • 50 ml Joya mandulás rizstej vagy víz, én most vizet használtam
  • 1 tk cukor
  • 12 dkg laktózmentes vaj
  • 90 gramm laktózmentes tejföl (plusz kicsi a tetejére)
  • 9 dkg trappista sajt (6 dkg a tésztába maradék a tetejére)
  • csapott tk só
Az élesztőt a cukorral felfuttattam, a lisztben a sót elkevertem, majd hozzáadtam a kockára vágott nem hideg vajat, a sajtot és a tejfölt. Alaposan kidagasztattam a géppel. Utána kézzel gombócra formáltam és kb. félórát kelesztettem. 




 Ezután rizslisztes lapon kinyújtottam, és kiszaggattam. Nekem egy nagy gáztepsire való pogim lett ebből az adagból. 




180 fokra előmelegítettem a sütőt. A pogik tetejét lekentem vékonyan tejföllel majd leszórtam sajttal, és magokkal.
25 perc alatt készre sütöttem. 


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.