2017. március 27., hétfő

Kossuth kifli

Kossuth kifli



Egy végtelenül egyszerű és gyorsan elkészíthető süteményt sütöttem...mégpedig a Kossuth kiflit.

Már olyan régóta szerettem volna megsütni, de csak most jött el az ideje. 
Nem bántam meg, irtó finom, délután sütöttem és estére már egy darab sem volt belőle.

A receptet a klasszikus Horváth Ilona szakácskönyvben találtam. 
Tapasztalataim szerint a gm lisztek nem vesznek fel annyi zsíradékot, ezért én azon picit módosítottam, de ez semmi problémát nem okozott a  tészta állagában. Pont jó volt így. :) 

Hozzávalók egy kisebb tepsihez:


  • 20 dkg porcukor
  • 15 dkg vaj (laktózmentes LIDL vajat használtam)
  • 20 dkg Mester süteményliszt
  • 10 dkg mandula durvára vágva vagy darált dió (én most diót használtam)
  • 1 kevés sütőpor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 4 tojás különválasztva
A sütőt előmelegítettem 180 fokra.
A tepsit kivajaztam és kiliszteztem. A lisztben elkevertem a sütőport. A tojásokat megmostam és különválasztottam. A fehérjét a porcukor felével kemény habbá vertem. A porcukor másik felét a vajjal habosra kevertem majd hozzáadtam a tojások sárgáját is és alaposan kikevertem. 
A fehérjéhez hozzákevertem a vajas keveréket majd a lisztet is. 
A kikent tepsibe öntöttem a masszát, majd a tetejére rászórtam a durvára vágott diót. 

Középső (2) rácson 30 percet sütöttem. Tűpróbával ellenőriztem. 
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.