2014. május 24., szombat

Meggyes kevert - tojás nélkül és laktózmentesen

Meggyes kevert - tojás nélkül és laktózmentesen (Figyelem!!!! Nem gluténmentes!!)

Férjem ma hazajött egy nagy tállal, benne rengeteg meggy. A ma délutáni program adott (meggymagozás) és eltevés. De hogy ne mind a  fagyasztóba menjen, készült a fiúknak egy kevert meggyes süti. 

A tészta alapja a kókuszkocka tésztája volt, de nem volt itthon tönkölylisztem (valójában örültem, hogy búzaliszt akadt mert már nemigen veszek) így finom búzaliszttel csináltam..... de adtam hozzá némi kakaóport is.



Hozzávalók

  • 33 dkg finomliszt
  • csipet só
  • 2 evőkanál méz
  • 18 dkg cukor
  • 1 teáskanál étkezési keményítő
  • 8 dkg laktózmentes vaj
  • 3 dl laktózmentes tej
  • 1 csomag sütőpor


ezen kívül: 1 kanál kakaópor, kimagozott, lecsöpögtetett meggy, és darált mandula

A tejet, a vajat és a mézet együtt langyosra melegítem, félreteszem. A szárazanyagokat összekeverem és apránként a nedves hozzávalókhoz keverem, robotgéppel, mert az szép egyenletesen elkeveri. Sütőpapíros tepsibe (25x30 cm max.) teszem a tészta kétharmadát, a maradékhoz hozzáadom a kakaót, kikeverem és megy a sárga massza tetejére. Villával széthúzkodom. A meggyeket beleforgatom a darált mandulába és belenyomkodom a tésztába. 180 fokra előmelegített sütőben 35-40 perc alatt készre sütöm. 




1 megjegyzés:

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.