2014. május 7., szerda

Húsleves

Húsleves

Igen, a húsleves….a vasárnapi ebédek elmaradhatatlan levese, gyerekkoromtól kezdve ez az a leves ami bármikor jöhet a tányérba.
Húslevest mindenki főz, ki így ki úgy, mindenkinek megvan a maga receptje J
Anyósom szerint a legjobb, ha vegyes húsból készül, és én is osztom a véleményét, valóban nagyon finom úgy, ízesebb mintha csak egyféle húsból készülne.
Szoktam tyúkból, pulykanyakból és csontos csirkemellből főzni, de orjából is, húsos karajcsontból és disznóhúsból vegyesen.  Én marhából nem szoktam, a tejfehérje (kereszt)allergia miatt, de ez csak az egyéni problémám, abból is nagyon finom, aki nem allergiás bátran fogyassza.



Hozzávalók:
  • ·        1 nagyobb pulykanyak kétfelé darabolva
  • ·        4 db csontos csirkemell
  • (vagy: orjacsont, húsos karajcsont, marha)
  • ·        só ízlés szerint, (én szemre teszem bele)
  • ·        szemes bors (vagy 8-10 szemet teszek bele)
  • ·        1 fej hagyma
  • ·        1 nagy vagy 2 közepes méretű krumpli
  • ·        5-6 szál sárgarépa tisztítva, darabolva,
  • ·        1-2 szál fehérrépa, tisztítva, darabolva,
  • ·        fél tisztított karalábé
  • ·        kisebb darab zeller pucolva mosva (túl nagy nem kell bele mert akkor nagyon kiérzik)
  • ·        1 db kelkáposztalevél
  • ·        2-3 rózsa megmosott karfiol
  • ·        egy kisebb csokor petrezselyemlevél


Elkészítése:
Egy közepes fazékban felteszem főni hideg vízben a megmosott húst. Felforralom (közepes lángon) majd kb. 10, max.15 percet főzöm. Ezután kiveszem a húst leöblítem és abban a fazékban amiben a levest főzöm, felteszem újból hideg vízben a gázra a húst, melléteszem a megmosott, megtisztított, egészben hagyott vöröshagymát. Így sokkal "tisztább" levest kapok. Újból közepes lángon hagyom, felforralom, majd leveszem a lángot, hogy gyöngyözzön csak, beleteszem a sót és a borsot, lefedem és hagyom szépen lassan főni. 30 perc elteltével hozzáadom a megtisztított zöldségeket, ha kell még újra ízesítem és szintén gyöngyözve főzöm tovább míg készen nem lesz. Amikor már a hús elválik a csonttól és vajpuha a nyak is (villát beleszúrva) akkor készen van a levesem. Elzárom a gázt és hagyom állni, hogy ülepedjen, ez kb. 15-20 perc. Ezután kiszedem a húst és a zöldségeket egy tálra óvatosan,  majd gondosan leszűröm a levest.
Mi kifőtt cérna vagy csigatésztával szeretjük a legjobban.




Én glutén és tojásmentes tésztával eszem vagy üresen tészta nélkül, sok zöldséggel :) 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.