2015. november 7., szombat

Magos gluténmentes kenyér

Magos gluténmentes kenyér




A kis gm bagett receptjéből indultam ki, de most egy formában sült kenyeret készítettem. A tészta nem kanalazós, inkább "félkemény" állagú.


Hozzávalók:

  • 250 gramm, azaz egy csomag Il Pane di Anna glutén és tejmentes lisztkeverék 
  • 250 ml kézmeleg víz
  • egy csapott mokkáskanál só
  • kicsi cukor az élesztőhöz
  • 10 gramm friss Budafoki élesztő
  • 10 gramm tápiókakeményítő
  • 1 ek. burgonyapehely
  • 1 evőkanál olaj
Az élesztőt a kicsi cukorral felfuttattam, a lisztet kimértem, a többi szárazanyagot is és összekevertem. Hozzáöntöttem az élesztős vizet, majd kidolgoztam. 

Kézzel dolgoztam mert kis adag a tészta, először kanállal összekevertem, majd olajos kézzel hosszúkásra formáztam és belesimítottam az olajjal kikent és rizsliszttel leszórt formába.
A tetejét bevágtam és leszórtam magokkal.
Bevágni kár volt mert úgy reped ahogy szeretne :D 







30 fokra előmelegített sütőben 1 órát kelesztettem, majd 195 fokos sütőben 40 perc alatt készre sütöttem. 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.