2015. november 30., hétfő

Kekszes-kókuszos kocka

Kekszes-kókuszos kocka
(glutén tej és tojásmentes)







A napokban akadtam rá a neten keresgélve erre a blogbejegyzésre, itt Illéskrisz Konyháján, ami alapján elkészítettem ezt a finomságot.
Nagyon megtetszett, a fotók is gyönyörűek, az enyém messze nem ilyen, de az elkészült édesség fantasztikusan finom, nagyon köszönöm a receptet. 

Nem sokat kellett alakítani rajta, a lisztet rizslisztre cseréltem, a vajat LIGA-ra, (szerintem bátran elkészíthető kókuszolajjal is, ahogy a bounty golyó, legközelebb úgy csinálom, persze abból jóval kevesebb kell majd) a tej helyett pedig Joya mandulás rizstejet használtam. 

Ami a legfontosabb volt, és az első lépés ennél a sütinél, hogy kekszet kell sütni, hiszen mi nemigen kapunk magunknak háztartási kekszet, illetve ami van a piacon, hát....na mindegy, szerintem a legjobb a házi sütésű. 

Én a jól bevált keksz receptemet használtam, de dupla adagot készítettem, az előre legyártott és darált keksz nagyon jól tud jönni :) 

Hozzávalók: 
  • 50 dkg Il Pane di Anna prep. dolci süteményliszt
  • 16 dkg darált fehér mandula (de ha héjas darált van csak, az sem baj)
  • 16 dkg porcukor
  • 2 tk vaníliás cukor
  • kevés bio citromhéj
  • 2 tojásnak megfelelő Loprofin tojáspótló (2 kanál por, 10 kanál vízzel kikeverve) (aki használhat tojást, egy tojást tegyen bele)
  • 21 dkg Vitador növényi zsiradék 
A keksz hozzávalóit géppel kikevertettem majd végén kézzel gombóccá gyúrtam és fél órára hűtőbe tettem pihenni. Ezután kinyújtottam és felvágtam. 

Sütőpapíros tepsibe tettem és 175 fokos sütőben kb.13 percet sütöttem. 


A kész kekszből 40 dkg-t kimértem. Ebből 20 dkg adagot apróra törtem, a másik 20 dekát pedig ledaráltam. 



Egy 15x20-as kistepsit kibéleltem folpackkal.




Most pedig jöjjenek az édességünk egyéb hozzávalói:

Kókuszos részhez: 
  • 5 dl Joya mandulás rizstej
  • 5 ek. cukor
  • 3 evőkanál rizsliszt
  • 1 cs. van cukor
  • 20 dkg kókuszreszelék
  • 2 tk étkezési zselatin
A kekszes részhez:
  • 40 dkg háztartási keksz (20 dkg darálva és 20 dkg apróra törve)
  • 1,5 dl víz
  • 10 dkg cukor
  • 4 ek. Tutti holland kakaópor
  • 20 dkg LIGA 
  • 1 ek. rum (én ezt kihagytam)

A Joya mandulás rizstejet a rizsliszttel együtt felfőztem, folyamatos kevergetés mellett. Amikor felforrt, félrehúztam és beletettem a cukrot, vaníliáscukrot és a kókuszreszeléket, majd a zselatint. Jól elkevertem. 





A kibélelt tál aljába simítottam a massza felét. 


A kekszes részhez a vizet, a kakaóport, a cukrot és a LIGA-t melegíteni kezdtem és addig melegítettem míg felforrt. Ezután félrehúztam és belekevertem az összes kekszet. Jó alaposan kikevertem és az egészet a fehér massza tetejére kentem. 



A kókuszos massza másik felével beborítottam a kekszes részt és leszórtam kókuszreszelékkel. 

Hagytam hűlni kicsit majd betakartam a folpackkal és hűtőbe tettem. 
Másnap szeleteltem, nagyon finom lett :)  

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.