2015. november 9., hétfő

Hókifli

Hókifli 




Nagy kedvencem a hókifli, és lassan aktuális, ezért a hétvégén ezt készítettem :) 
A sima búzás receptet vettem alapul, csak kicsivel kevesebb liszttel, és több tejfölt tettem hozzá, mert féltem, hogy száraz lesz a gluténmentes liszt használata miatt, az egy kicsit másképp működik. 

Itt az eredeti búzás verzió.

Hozzávalók: 

  • 30 dkg Il Pane di Anna süteményliszt 
  • 25 dkg LIGA margarin
  • 80-100 gr laktózmentes tejföl (jó nagy púpos kanállal) (plusz ha még felvesz a tészta)
  • 60 gr porcukor
  • citromhéj
  • 20 dkg dió
  • 20 dkg porcukor
  • 50 ml forralt tej 
  • vaníliás porcukor a forgatáshoz
A lisztet a vajjal elmorzsoltam, bele a cukor majd a tejföl, apránként és a dagasztógéppel egynemű tésztává dagasztattam. Viszonylagosan hosszú ideig tart, nem kell megijedni :) A dagasztás végén még hozzáadtam az egy kanál tejfölt, de nem biztos, hogy feltétlenül szükséges, nekem felvette. 




1 órára hűtőbe tettem. 
Közben a diót ledaráltam elkevertem a porcukorral majd a forralt tejet is beleöntöttem és kikevertem. 


A tésztát kivettem, rizslisztezett nyújtólapon kinyújtottam, egy pohár segítségével köröket szaggattam, közepükre tölteléket tettem és félbehajtottam, kifli alakúra formáztam. 




Sütőpapíros tepsire tettem, 180 fokos sütőben kb. 22 percet sültek. Akkor jó mikor pirosodik kicsit a teteje. Kicsit kirepedt, néhol kifolyt de nagyon finom :) 
Még azon mód forrón vaníliáscukros porcukorba forgattam. 
Pléhdobozba téve sokáig eláll :) 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.