2015. december 9., szerda

Mézeskalácsok és mézeskalács házikó gluténmentesen

Mézeskalácsok és mézeskalács házikó gluténmentesen







Hozzávalók egy normál méretű házhoz, és kekszekhez: 
  • 1000 gramm Il Pane di Anna Prep. Dolci süteményliszt
  • 200 gramm porcukor
  • 20 gramm szódabikarbóna (az eredeti receptem a dupláját írja de a lisztben van szóda, ezért csak ennyit teszek bele) 
  • 2 púpos kávéskanál Lucullus mézesfűszer keverék 
Ezeket szárazon alaposan elkeverni. Ezután: 
  • 44 dkg akácmézet (innen: http://meztermelo.hu/ )
  • 15 dkg (+ egy evőkanál még (nem olvasztva) Vitador margarinnal összemelegíteni. 


Vigyázat forró lesz!! - majd ezután összevegyíteni őket és robotgéppel kikevertetni. Közben apránként adagoltam még hideg vizet hozzá míg jól gyúrható tésztát nem kaptam kb. 60-70 ml-re volt szükség. 




Ezután pihentettem,majd nyújtottam és szaggattam a formával rizslisztezett lapon. 





160 fokos sütőben 18 percig sütöttem a lapokat a házikóhoz. Ezt tovább kell sütni mint a kis kalácsokat, mert muszáj hogy tartsa magát ragasztáskor. 

Az összeállításhoz cukrot olvasztottam és miután teljesen kihűltek ragasztottam. Addig nem szabad hozzányúlni  a lapokhoz míg ki nem hűlnek. Utána ragasztható.  Majd ezután díszítettem dr. oetker cukormázzal.

A mézesekhez kis formákat vettem elő és rizslisztezés nélküli nyújtólapon nyújtottam, szaggattam és 165 fokos sütőben 10 percet sütöttem. 








































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.