2015. december 22., kedd

Töltött káposzta

Töltött káposzta










Nagy kedvencem receptjét írom most be egy bejegyzésbe, imádom, bármikor meg tudnám enni :) és persze alapból gluténmentes :) Mi soha nem rántjuk be, hallottam olyanról aki úgy készíti, én nem, és anyukám sem. 

Na nem szaporítom a szót, inkább írok :)

Hozzávalók 20 darabhoz (közepes nagyságúak): 


  • 1 kg darált hús
  • 2 nagy fej vöröshagyma
  • 2,5 dl megmosott rizs
  • 1 dl olaj
  • 2 csapott ek. pirospaprika (Lucullus csemegét használtam)
  • fél evőkanál só
  • őrölt bors
  • 1 evőkanál vegeta 
  • 8 szelet füstölt szalonna apró kockákra vágva
  • 20 nagy levél savanyú káposzta levél
  • 1 kg savanyú szálas káposzta
  • kb. egy liter forró víz
  • van aki tesz bele tojást, mi nem szoktunk, így a kisebbik fiam is megeheti, és a képeken is látszik, hogy anélkül is prímán összeáll. 
Először a káposztával kezdek. A hátoldalán lévő vastag eret levágom, így a kép szerinti módon: 

Ha mind készen van, a szálas káposztát és a leveleket is beáztatom hideg vízbe, kb. 10 percig hagyom csak benne. Hogy meddig áztatjuk függ attól, hogy milyen sós a káposzta, először kóstolni kell majd leöntés előtt is, nekem 10 perc elég volt, és mi nem is nagyon szeretjük ha nagyon ki van mosva, így pont elég volt. :) 


Közben amíg ázik a hagymát apróra vágom, a rizst megmosom, és az 1 dl olajat egy edénybe öntöm (nem lesz sok az olaj, kell ennyi) erre ráteszem a rizst és a hagymát és fehéredésig kevergetem, majd félreteszem, hagyom hűlni.

Leöntöm a vizet a káposztákról és félreteszem a két edényt.
Jöhet a töltelék többi része. 
A darált húst befűszerezem, só, bors, paprika és vegeta kerül rá, ezt alaposan elkeverem. 
Hozzáadom a szalonnát is, amit apró kockákra vágtam. 







Ezután belekerül a rizs+hagyma keveréke is:

Alaposan kikeverem, majd elosztom és 20 gombócot gyúrok a masszából:

Egy nagyobb főzőedény aljába beleteszem a szálas káposzta felét:

A töltelékeket egyenként a levélbe csavarom, az oldalát felhajtom, és végigtekerem:


Az edénybe sorakoztatom az összes tölteléket. Szorosan csavarom fel és szorosan is pakolom, hogy mikor fő, ne tudjon szétesni. 

Én most két edényben főztem mert nem volt akkora amibe belefért volna mind :) Szóval miután beletettem, befedem a maradék szálas káposztával. A húsos edénybe forró vizet öntök és ezt a fűszeres levet ráöntöm, kb. 2 dl víz kerül ebbe bele. Majd kb. még egy liter vizet öntök rá, ellapogatom a tetején a szálas káposztát és felteszem főni. Forrástól számítva kb. 2 órát főzöm, lassú tűzön, de úgy hogy bugyogjon, lefedve, gőzben. Időnként a fedőt leveszem, és forgatom, körkörösen, hogy mozogjon. 



Ha szükséges a főzés elején még lehet hozzá adni vizet. De ha így gőzben főzzük, kevésbé fogy el alóla. Akkor van kész, amikor a töltelék és a káposzta is puha. Valamint lekapcsolva a gázt, a lé alatta kb. negyedig van. Kb. két és fél, 3 órát főztem én. Forrástól számítva. :) Utána fél órát maradt az edényben még majd átpakoltam óvatosan egy nagy laposabb edénybe és a kamrába tettem hogy hűljön ki gyorsan :) 






















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.