2015. december 5., szombat

Zserbó gluténmentesen

Zserbó gluténmentesen
(glutén-, tej-, tojásmentes)



  • 35 dkg Il Pane di Anna gyúrható lisztkeverék 
  • 20 dkg LIGA margarin
  • 12 gr friss Budafoki élesztő
  • 1 dl rizstej (én most Joya mandulásat használtam, szépen felfutott benne az élesztő) illetve dagasztáskor még lehet felvesz a tészta 30-40 ml-t nekem most nem kellett, de ha nem annyira lágy lehet még adni hozzá folyadékot)
  • 50 g kristálycukor
  • csipet só
  • késhegynyi szódabikarbóna
A töltelékhez:
  • 12 dkg darált dió
  • 12 dkg porcukor összekeverve, valamint 
  • 20 dkg baracklekvár
A tetejére:

7 kanál vizet 7 csapott evőkanál cukorral felfőzök, ebbe 4 ek. kakaóport elkeverek, és lehúzom a tűzről, belekeverek egy teáskanál kókuszolajat és félreteszem.


Tepsi mérete: 30x25 cm


Elkészítés:


Szokásos módon az élesztőt a langyos rizstejben egy kiskanálnyi cukorral felfuttatom, a margarint apró kockákra vágom, és az összes szárazanyagot kimérem, elkeverem, hozzáadom a margarint valamint a felfuttatott élesztőt. Robotgéppel bedagasztatom, ha szükséges adható még hozzá kevés liszt, de csak csínján és apránként.





Amikor szép egynemű volt a tészta, három részre osztottam. Az első tésztagombócot kinyújtottam, nagyon szépen lehet dolgozni vele, nem szakadt, némi rizslisztet szórtam alá, majd feltekertem (azt is gyengén rizsliszteztem) a nyújtófára és a kikent, kilisztezett tepsibe "gurítottam".  


Rákentem a lekvár felét, majd megszórtam a porcukros dió felével, nyújtottam a következő lapot és ráhelyeztem, majd megint megkentem lekvárral és a porcukros dió másik felével. A harmadik gombócot is kinyújtottam, és lefedtem vele a tölteléket. Ezután letakartam és meleg helyen egy órát pihentettem. 







Utána megszurkáltam a tetejét villával és előmelegített sütőbe, 180 fokon 30 percig sütöttem, de mindenkinek más a sütője, így inkább úgy írom, hogy addig kell sütni míg szép piros a teteje, de puha, nem szabad túlsütni. 
Amikor kihűlt, én a tepsiben hagyom, úgy bevonom csokimázzal és lefedem. 






Nagyon finom, puha, ízre is tökéletes, mint a hagyományos búzás zserbó. Nincs különbség :-) 














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.