2014. június 8., vasárnap

Gluténmentes Nutrifree-Farmo kenyér útifűmaghéjjal

Gluténmentes Nutrifree-Farmo kenyér útifűmaghéjjal

A megszokott NF és Farmo kenyeremet ma útifűmaghéjjal készítettem és  kint kelesztettem. Szép nagyra nőtt és nagyon jó puha, foszlós a belseje is, és az íze is tökéletes :-)




Hozzávalók: 

  • 200 gramm Nutri-free Mix Per Pane liszt
  • 50 gramm Farmo LP Low Protein liszt
  • 240 ml langyos víz (esetlegesen 5 ml-t még elbír, ha szükséges ez dagasztáskor derül ki)
  • 1 teáskanál útifűmaghéj (én Finax-ot használtam)
  • 4 gramm só
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 1,2 dkg friss Budafoki élesztő + egy kockacukor
  • 3 evőkanál kukoricaolaj
  • 1 csapott evőkanál puffasztott amaránt
A tetejére : magkeverék



A langyos vízben a kockacukorral felfuttattam az élesztőt. Amíg ez dolgozott, kimértem a szárazanyagokat és összekevertem őket, hozzáadtam az élesztős vizet és a robotgéppel elkezdtem kidagasztani. Hozzáadtam az olajat és egynemű tésztává dagasztattam a géppel. Utána rizslisztes kézzel gömböt formáztam és a kikent-rizslisztezett jénaiba tettem a tésztát. A tetejét bevágtam majd leszórtam magkeverékkel. 





Letakartam, majd kivittem a teraszra tekintettel a 30 fokra, nem indítottam be a kelesztéshez a sütőt. A teraszon árnyékban egy órát kelt. Ezután lekentem olajjal leszórtam rizsliszttel és 190 fokra előmelegített sütőben 45 perc alatt készre sütöttem.

Megjegyzés: Útifűmaghéj elhagyható, de anélkül 20 ml-el kevesebb víz kell hozzá!! 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.