2014. június 17., kedd

Svájci Gyökérkenyér gluténmentesen

Svájci gyökérkenyér gluténmentesen - NutriFree Mix Per Pane és Farmo LP Low Protein lisztekkel

Erre a kenyérfélére kedves barátnőm Szemiramisz blogján akadtam rá, itt: 

http://szemiramisz.blogspot.hu/2011/10/svajci-gyokerkenyer-pain-paillasse.html

Mivel az eredeti recept valószínűleg nem működne a gluténmentes liszttel, illetve túl kemény lenne, ezért a legjobb kenyerem tésztájából készítettem el. Adtam még hozzá egy kávéskanál vegyes fűszerkeveréket, amibe kakukkfű, oregano és bazsalikom került. 

Ennek a tésztája itt található: 

KENYÉR RECEPT

Szóval ezt a tésztát bekevertem, a végén a fűszereket is hozzáadtam. Kissé ragadós tésztát kaptam amit olajos kézzel kerek bucivá formáztam, majd meleg helyen  (nem tettem sütőbe) 1 órát kelesztettem letakarva.
Ezután egy sütőpapírt tettem a tepsibe, kétfelé vettem a tésztát, bagettet formáztam és egyenként négyszer megcsavartam mintha ruhát csavarnék ki...óvatosan kell azért, mert a tészta finom, lágy. 
Lekentem olajjal, megszórtam rizsliszttel és még hagytam pihenni amíg bemelegedett a sütő. 200 fokon 30 perc alatt készre sütöttem. 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.