2014. június 18., szerda

Rántott cukkini és karfiol mindenmentesen

Rántott cukkini és karfiol mindenmentesen  - tej tojás és glutén nélkül









Egy éve, mióta elkezdtem a diétát nem ettem sem rántott húst, sem zöldséget. Az oka nem a glutén volt, hanem a tojás. Mert ugyan csináltam úgy régen, hogy tejben elkevertem keményítőt és úgy helyettesítettem a tojást (amikor a kisfiamnak sütöttem) de akkor használhattam búzalisztet ami azért némiképp másképp viselkedik, mint a rizsliszt, és tejet...a rizstejtől féltem, hogy azzal megégne a zöldség az olajban. Aztán az F betűs közösségi oldalon található GM csoportban az egyik "sorstársam" egyet gondolt és beforgatta a tojáspótlóba....és sikerült, azt mondta nagyon finom, így ma én is kipróbáltam, és tényleg működik, finom lesz. 

A panír így rizsliszt-Loprofin tojáspótló-GM zsemlemorzsa (Barbara)

A Loprofin adagolása: 1 kanálnyihoz 5 evőkanál vizet teszek, és elkeverem.

A cukkinit meghámoztam, megmostam, felvágtam, besóztam, állni hagytam, leitattam róla a felesleget, majd beforgattam a panírba és kókuszolajban megsütöttem. 

A karfiolról levágom a zöldet, rózsáira szedem, megmosom, és sós vízben felteszem főni. Forrás után kb. 5 percet fő még, nem szabad hogy nagyon lepuhuljon épp csak roppanós legyen. Ezután leszűröm és hűlni hagyom, majd a fenti módon bepanírozom és sütöm. 

A húsra is kíváncsi leszek, mert a zöldség hamar átsül, nem ég meg a rizslisztes panír, de a húsnak több idő kell, no az lesz a köv. projekt.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.