2014. június 7., szombat

Sváb kovászos uborka - gluténmentes!!

Sváb kovászos uborka

Imádom a kovászos uborkát, de az kenyérrel készül...és hát a búzalisztből készült kenyér és én nem vagyunk barátok. A közösségi oldalon olvastam a sváb kovászos uborkáról, ami ugyanúgy készül mint a hagyományos, csak nyers krumplival. A piacon aztán megláttam az uborkát és gyorsan vettem is, gondoltam kipróbálom akkor ezt a krumplis változatot. 






Hozzávalók egy közepes (kb. 1,7 literes) üveghez: 


  • 3 közepes krumpli megpucolva, megtisztítva, felkarikázva
  • 1 nagy csokor kapor
  • 1 liter felforralt, langyosra visszahűtött víz
  • 2 evőkanál só (eredetileg 1 ek. sót ír a recept, de nekem az kevés volt) 
  • 12 db közepes uborka, megtisztítva
(aki szereti fokhagymával, tehet bele pár gerezdet, én ezt most elhagytam).

Az üveggel kezdek, mosogatógépben, 60-65 fokos programon kimosatom. 
Felforralom vízforralóban a vizet, majd átöntöm egy edénybe hozzáadom a sót, és elkeverem, állni hagyom hogy visszahűljön. 
Az uborkákat megmosom, tiszta körömkefével átsikálom, majd a végeiket levágom és keresztben bevágom. A krumplikat megpucolom, megmosom és karikára vágom. 
A kaprot megmosom és kétfelé veszem.





Az üveg aljára teszem a kapor egyik felét, rá a krumplit, bele az uborkákat, a tetejére megint kapor kerül és arra egy  réteg krumpli. Felöntöm a langyos sós vízzel, úgy, hogy teljesen ellepje a krumplit. Letakarom egy kistányérral és napos meleg helyre teszem. 3 nap múlva, ha az időjárás is kegyes, akkor jó lesz :-) 

A bekészített uborka:


És 4 nap után elkészült, finom, roppanós ízes uborkákat kaptam :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.