2015. május 25., hétfő

Szezámmagos csavart glutén tej és tojás nélkül

Szezámmagos csavart - glutén tej és tojás nélkül 

Az alábbi recept eredetijét itt, BAB blogján láttam. 
Nagyon tetszett ez a formás péksütemény, sajnos, én kefírt nem ehetek, úgyhogy nem is gondolkoztam, a jól bevált kiflitésztát használtam az eredeti helyett, és abból formáztam meg. 

Hozzávalók 9 db csavarthoz:

  • 32 dkg gluténmentes liszt, ebből: 13 dkg Nutri-free Mix Per Pane, 13 dkg Schar Mix It, 6 dkg Beiker liszt
  • 1 evőkanál Naturbit burgonyapehely 
  • 20 gramm friss Budafoki élesztő
  • 1 kk cukor
  • 8-9 gr fiber husk (porított útifűmaghéj)
  • 1 kiskanál só (én mokkáskanálnyit használtam)
  • 4 evőkanál olvasztott kókuszzsír
  • 300 ml víz 
  • 1  kanál kókuszzsír a kenéshez 

Az élesztőt a cukorral a meleg vízben felfuttattam, míg az élesztő dolgozott kimértem a száraz hozzávalókat és összekevertem. 
Ezután hozzáöntöttem az élesztőt és a robotgéppel dagasztatni kezdtem a tésztát. Az olajat apránként hozzáadtam és addig hagytam dolgozni a gépet míg egynemű tésztát kaptam.





Olajos kézzel 9 gombócra osztottam. 

 Kinyújtottam hosszú vékonyra és félbehajtottam, majd megcsavartam. 




Sütőpapíros tepsibe tettem, és 30 fokos sütőben 50 percet kelesztettem. 








Ezután átkentem fokhagymás olajjal a tetejüket, leszórtam szezámmaggal, és 185 fokon 30 perc alatt készre sütöttem.






Sütéseimhez a gluténmentes alapanyagokat az Egészségmarket biztosítja! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.