2015. május 3., vasárnap

Cinnaroll - Amerikai fahéjas csiga tej tojás és gluténmentesen

Cinnaroll - Amerikai fahéjas csiga tej tojás és gluténmentesen 







Ezt a csigát már többször láttam különböző netes helyeken, képeken, és mindig nagyon tetszett.
A tetejére a porcukros-tejes leöntést mellőztem, mert így is nagyon finom, édes és szaftos a csiga, az már nekem sok lett volna :) 


Az eredeti receptet néhány hete láttam a Facebook Desszertsarok csoportjában Dina posztjában és a receptleírást itt találtam Dina Világa blogján. Ez alapján a nem diétázók is elkészíthetik, ha diétásan ilyen finom lett, akkor ez búzásan is tutira tökéletes. :) 



A tésztához a jól bevált édes kelt tészta receptet használtam, ezzel nem variálok, mert nagyon jól működik a Nutri-free Mix Per Pane, akár a Farmo LP Low Proteinnel (ezt használtam régebben az édes kelt süteménytésztához) akár a Nutri-Free Mix Per Pasta Frescával (ezt először az almáspite készítéséhez használtam, receptje itt: Kelt almás pite ).



A tölteléket módosítottam, az eredeti receptben lisztet kell hozzáadni, én rizsdarát tettem bele. Valamint elkövettem egy hibát, kissé figyelmetlen voltam és sikerült a töltelékhez való zsíradékot felolvasztani. Így kissé nehéz volt feltekernem a tésztát, de azért sikerült, bár kétségtelenül macerásabb. 



Ez az adag egy kistepsihez való, vagy egy 22 cm-es tortaformába is be lehet helyezni őket, ha nagyobb tepsi van otthon, akkor dupla adagot készítsetek a tésztából :) mert a lényege hogy összekeljenek a tepsiben.


Hozzávalók 9 db csigához: 
  • 250 gramm (plusz 1 csapott kanál a dagasztás végén) Nutri-Free Mix Per Pane gluténmentes liszt 
  • 50 gramm Nutri-Free Mix per Pasta Fresca gluténmentes liszt
  • 220 ml kézmeleg folyadék (100 ml víz, 120 ml Joya mandulás rizstej)
  • 13 gramm friss Budafoki élesztő
  • 2 kanál cukor
  • 1 mokkáskanál vaníliakivonat
  • citromhéj reszelve
  • 2 evőkanál olvasztott LIGA margarin 

Töltelék:
  • 100 gramm lágy LIGA margarin, vagy aki nem szereti használhat kókuszzsírt is, de abból akkor kevesebbet kell tenni!! Figyelem: nem olvasztott csak kenhető állagú legyen!
  • 100 gramm porcukor
  • 2 csapott evőkanál rizsdara
  • fél evőkanál fahéj (bőven elég bele)
A tésztához az élesztőt a meleg folyadékban felfuttattam. Amíg az élesztő dolgozott, kimértem a szárazanyagokat, elkevertem, beleöntöttem az élesztős folyadékot, és a robotgéppel elkezdtem dagasztatni. Hozzáadtam az olvasztott margarint, majd tovább dagasztotta a gép. Mikor nagyjából készen volt, hozzáadtam még az egy kanál lisztet (apránként, nem biztos hogy kell bele mind, érzésre megy:) ) és kézzel gombócot formáltam. 35-40 percet letakarva kelesztettem. A tészta nagyon lágy, enyhén ragadós, 
de így jó, így hagytam kelni. 








A töltelékhez a LIGA-t elkeverjük a porcukorral a fahéjjal és a rizsdarával.

A megkelt tésztát kinyújtottam, rizsliszttel leszórt nyújtólapon, jó vékonyra, majd megkentem a töltelékkel, és hosszanti irányban felcsavartam, ahogyan a kakaóscsigát szoktam készíteni. 



Ezután 9 egyforma részre vágtam, kb. 3 cm magas csigák lettek, én meg kb. könyékig töltelékes :)
A sütőpapíros kistepsibe egymás mellé sorakoztattam őket, úgy, hogy kb. 1-2 cm hely volt közöttük. 
Ezután letakartam egy ruhával és kb. még 15 percet hagytam így kelni a csigákat. 


Előmelegített sütőbe tettem ahol 175 fokon 30 perc alatt sülnek készre.


15 perc sütés után a kifolyt cukros-vajas-fahéjas tölteléket rácsurgattam a csigák tetejére, és így sültek tovább. 



Nagyon finom, ahogy a fahéjas cukros töltelék rásül a tetejükre. :) A töltelék első ránézésre soknak tűnik, pláne hogy ugye én megolvasztottam, így nehezen tudtam csavarni, de nem sok, ez így pont jó, nem szárad ki a tészta. Tegnap este készítettem el, és ma is puha, tényleg finom, ajánlom kipróbálásra!! :) :) 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.