2015. április 30., csütörtök

Barackos-pudingos rácsos süti glutén tej és tojásmentesen

Barackos-pudingos rácsos süti glutén tej és tojásmentesen 




Régóta szemeztem a pékségekben ezzel a sütivel, és végre megérkezett a megrendelt rácsozó, így ma kipróbáltam. 




A tészta eredetileg leveles, legalábbis amiket én láttam, de ez a jól bevált  kelt tésztámból készült el.

Hozzávalók 6 db-hoz: 

A töltelékhez:

  • 1 csomag gluténmentes vaníliás pudingpor
  • 3 kanál cukor
  • 3,5 dl Joya mandulás rizstej
  • 6 db felezett őszibarack (befőtt)
Elkészítése:

A tésztához az élesztőt a meleg folyadékban felfuttattam. Amíg az élesztő dolgozott, kimértem a szárazanyagokat, elkevertem, beleöntöttem az élesztős folyadékot, és a robotgéppel elkezdtem dagasztatni. Hozzáadtam az olvasztott margarint, majd tovább dagasztotta a gép. Mikor nagyjából készen volt, hozzáadtam még az egy kanál lisztet (apránként, nem biztos hogy kell bele mind, érzésre megy:) ) és kézzel gombócot formáltam. 40 percet letakarva kelesztettem.
A begyúrt tészta kelesztésre várva: 



Közben megfőztem a pudingot és félretettem. A barackot kivettem az üvegből és egy szűrőben hagytam lecsepegni. 







Miután megkelt, rizsliszttel enyhén leszórt nyújtólapra borítottam.



Téglalap formájúra nyújtottam, és hosszú, kb. 8 cm széles csíkokat vágtam. A széleket levágtam, újragyúrtam és nyújtottam. Összesen 6 db téglalapot kaptam. 



A rácsozót rizsliszten átgörgettem, majd a közepéig behúztam a tésztán, a rácsozott részt széthúztam. 



Ezután a másik felére helyeztem a pudingot, rá a barackot, ezután ráhajtottam a rácsozott tésztát. Szépen elrendeztem és ment a sütőpapíros tepsire. 





Ott középen a gombóc csak pudingos, már nem jutott barack :) 
Miután mindet elkészítettem, lekentem enyhén olajjal és 180 fokos sütőben 35 perc alatt készre sütöttem. Porcukorral tálaltam. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.