2015. április 10., péntek

Kelt almás pite glutén tej és tojás nélkül

Kelt almás pite glutén tej és tojás nélkül 

Már egy ideje próbálkozom a "mentes" pitével :) az ízével sosem volt baj, azt sikerül eltalálni, de mindig túl porhanyós a "hagyományos-mentes" pitetészta, omlik, esik szét, majdhogynem kanállal ettük. 



Most kelt tésztával készítettem, és nem csalódtam. Ez végre jól nyújtható, nem szakad, jól lehet vele dolgozni. 
A tésztát a már jól bevált édes kelt tésztámból készítettem, annyi változtatással, hogy a Farmo lisztet lecseréltem a Nutri Free új lisztjére (ami egyébként tészta készítésére való) és az olaj helyett olvasztott Ligat adtam a tésztához. Kevesebb víz kellett hozzá és így is lágy maradt nagyon, még a dagasztás végén adtam hozzá 2 ek. Mix per Pane lisztet, hogy formázni tudjam. De nagyon jó tésztagombócot kaptam, és mind állagra mind illatra emlékeztetett a búzás tésztára. A kész sütiről a képeket este készítettem, így nem lettek túl jók a fotók. 



Hozzávalók egy 30x30-as tepsihez:


  • 250 gramm (plusz 2 kanál a dagasztás végén) Nutri-Free Mix Per Pane liszt 
  • 50 gramm Nutri-Free Mix per Pasta Fresca 
  • 200 ml kézmeleg folyadék (100 ml víz, 100 ml Joya mandulás rizstej)
  • 13 gramm friss Budafoki élesztő
  • 2 kanál cukor
  • 1 mokkáskanál vaníliakivonat
  • citromhéj reszelve
  • 2 evőkanál olvasztott LIGA margarin 
A töltelékhez:
  • 18 db közepes méretű alma, megmosva, pucolva, reszelve és kinyomkodva
  • 3 kanál cukor
  • őrölt fahéj
  • darált dió
Először elkészítettem a tölteléket. Az almákat mostam, pucoltam, reszeltem és kinyomkodtam, lecukroztam, fahéjjal megszórtam, elkevertem és félretettem. 

A tésztához az élesztőt a meleg folyadékban felfuttattam. Amíg az élesztő dolgozott, kimértem a szárazanyagokat, elkevertem, beleöntöttem az élesztős folyadékot, és a robotgéppel elkezdtem dagasztatni. Hozzáadtam az olvasztott margarint, majd tovább dagasztotta a gép. Mikor nagyjából készen volt, hozzáadtam még a két kanál lisztet és kézzel gombócot formáltam. 40 percet letakarva kelesztettem. 



Ezután kétfelé vettem és rizslisztes sütőpapíron kinyújtottam az egyik lapot, behelyeztem sütőpapírostól a tepsibe, majd leszórtam a darált dióval, rátettem az almatölteléket. Leszórtam megint dióval, ezután kinyújtottam a másik lapot is, és sütőpapírral együtt megfordítottam és ráhelyeztem az almatöltelék tetejére. Utána lehúztam a sütőpapírt, villával megszurkáltam, lekentem olajjal és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem 40 percre. Amikor kivettem, rögtön letakartam és kb. 5 perc múlva levettem róla a fóliát. 







Azért másnap reggel is készítettem egy képet :) 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.