2015. április 17., péntek

Almás batyuk és mini kígyórétes glutén tej és tojásmentesen


Almás batyuk és mini kígyórétes glutén tej és tojásmentesen

Annyira ízlett az almáspite a múlt héten, hogy abból a tésztából és szintén almából (mert még mindig rengeteg van itthon) készült a mai süti is. Picit több vizet adtam hozzá, de nem rontotta el, finom puha tészta és nagyon jó vele dolgozni, jól nyújtható :) és gyönyörűen megkelt :) öröm vele dolgozni. 





Hozzávalók: 
6 db batyuhoz és 2 db miniréteshez


  • 250 gramm (plusz 2 kanál a dagasztás végén) Nutri-Free Mix Per Pane liszt 
  • 50 gramm Nutri-Free Mix per Pasta Fresca 
  • 220 ml kézmeleg folyadék (100 ml víz, 120 ml Joya mandulás rizstej)
  • 13 gramm friss Budafoki élesztő
  • 2 kanál cukor
  • 1 mokkáskanál vaníliakivonat
  • citromhéj reszelve
  • 2 evőkanál olvasztott LIGA margarin 
A töltelékhez:
  • 6 db közepes méretű alma, megmosva, pucolva, reszelve és kinyomkodva
  • 3 kanál cukor
  • őrölt fahéj
  • darált dió kevés porcukorral elkeverve
Először elkészítettem a tölteléket. Az almákat mostam, pucoltam, reszeltem és kinyomkodtam, lecukroztam, fahéjjal megszórtam, elkevertem és félretettem. 

A tésztához az élesztőt a meleg folyadékban felfuttattam. Amíg az élesztő dolgozott, kimértem a szárazanyagokat, elkevertem, beleöntöttem az élesztős folyadékot, és a robotgéppel elkezdtem dagasztatni. Hozzáadtam az olvasztott margarint, majd tovább dagasztotta a gép. Mikor nagyjából készen volt, hozzáadtam még a két kanál lisztet és kézzel gombócot formáltam. 40 percet letakarva kelesztettem. 




Utána a tésztából két zsemle nagyságú részt levettem, kinyújtottam hosszúkásra, leszórtam dióval, rátettem az almát, a tészta széleit bevágtam majd felhajtottam, utána a tepsibe tettem őket.




A batyukhoz kockáztam a tésztát, kb. 10x10 cm-es kockákat vágtam, leszórtam dióval, rátettem az almát és behajtottam. 




Ezután sütőpapíros tepsibe tettem őket, lekentem olajjal és 175 fokos sütőben 35 percig sütöttem. Miután kihűlt porcukorral megszórtam :) 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.