2015. április 3., péntek

Farmo-Beiker-Schar Mix It kenyér

Farmo-Beiker-Schar Mix It kenyér 


Az alábbi kenyér alapját ez a kenyér adta., még amikor a diéta elején voltam, Bettitől kaptam a receptjét.
Sajnos azóta kiderült hogy a Schar Mix B nekem nem megfelelő, így régen nem sütöttem már ezt a kenyeret, pedig igencsak szerettem, mert jóízű és puha bélzetű.
A Schar Mix It fogyasztható nekem is, mert nincs benne lupin, és ajándékba kaptam Beiker lisztet, így gondoltam, hogy akkor próbáljuk meg a Schar Mix It-tel, hátha kivitelezhető. Útifűmaghéjam most épp nincs itthon, ezért Farmo lisztet adtam hozzá, ami tartalmazza ezt a rostot.  
Nem repedt a kenyér olyan szépen mint a Schar MixB-vel, de így is háromszorosára kelt 50 perc alatt, nagyon szépen feljött, és még csak lyuk sem lett a közepén.




Hozzávalók: 

  • 120 gramm Schar Mix It Universal liszt
  • 100 gramm Beiker kenyérpor
  • 30 gramm Farmo LP Low Protein liszt 
  • 250 ml kézmeleg víz
  • 2 csapott evőkanál burgonyapehely
  • 1 teáskanál só és egy kevéske cukor
  • 1 kávéskanál citromlé
  • 13 gramm friss élesztő 
  • 2 ek olaj

Az élesztőt a meleg vízben kevés cukorral felfuttattam. A szárazanyagokat összekevertem. A felfutott élesztős vizet és a citromlevet hozzáadtam, és gyorsan beindítottam a robotgépet. Közben hozzáadagoltam a 2 kanál olajat is. Amikor elkészült, a masszát egy rizsliszttel leszórt és olajjal vékonyan kikent jénaiba kanalaztam és szépen elsimítottam a tetejét. 30 fokos sütőben megkelesztettem, 50 perc alatt, ezután vékonyan lekentem olajjal, leszórtam rizsliszttel és 185 fokon 40 percet, míg szép piros lesz, addig sütöttem. 







3 megjegyzés:

  1. Szia! A lupinra külön derült fény, hogy érzékeny/allergiás vagy, vagy a tej-tojás-gluténérzékenység egyike miatt van? (én tej-tojás-gluténérzékeny vagyok, de a lupinra eddig nem figyeltem, azért érdekelne) Köszönöm válaszod előre is!

    VálaszTörlés
  2. Szia! A lupinra külön derült fény, hogy érzékeny/allergiás vagy, vagy a tej-tojás-gluténérzékenység egyike miatt van? (én tej-tojás-gluténérzékeny vagyok, de a lupinra eddig nem figyeltem, azért érdekelne) Köszönöm válaszod előre is!

    VálaszTörlés
  3. VikiF: a lupinra én jöttem rá magam, mert rosszul voltam ha olyat fogyasztottam amiben lupin volt :-(

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.