2016. január 4., hétfő

Il Pane di Anna gluténmentes kenyér

Il Pane di Anna gluténmentes kenyér 


Egy nagyon gyorsan elkészíthető kenyeret hoztam, gép sem kell hozzá, kanállal kikevertem a tésztát, és már mehetett is a kikent formába. 

Az Il Pane di Anna új kenyérlisztet használtam,  a csomagoláson lévő recept alapján készítettem, annyi kiegészítéssel, hogy egy csipet cukrot tettem az élesztőhöz, és egy kanál burgonyapelyhet is adtam hozzá. Isteni finom, ropogós héjú de pihepuha kenyér lett belőle.





Hozzávalók: 
250 gramm Il Pane di anna nyújható kenyérliszt 
1 evőkanál burgonyapehely 
12 gramm friss budafoki élesztő vagy 4 gr Budafoki porélesztő
1 kk cukor
240 ml víz
1 kanál olaj 

Az élesztőt a cukros kézmeleg vízben felfuttattam, a sót a lisztet a burgonyapelyhet kikevertem, bele a vizet, keverni kezdtem egy kanál segítségével, majd hozzáadtam az olajat is. 

Ha porélesztővel készül, akkor nem kell felfuttatni, csak a lisztben alaposan elkeverni a kevés cukrot és a porélesztőt.

Olajozott rizslisztezett formába kanalaztam a masszát, elsimítottam a tetejét, majd 30 fokos sütőben kelesztettem egy órát, leszórtam rizsliszttel és 190 fokon sütöttem 40 percet középső rácson. 

















2 megjegyzés:

  1. Szia! Érdeklődnék, mekkora tepsid? Köszi

    VálaszTörlés
  2. A formára gondolsz? 11x21 cm-es, ha 25 dkg lisztből sütöd az elég lesz. Az Aldiban vásároltam.

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.