2016. január 31., vasárnap

Gluténmentes bagett (Farmo-Schar Mix It)

Gluténmentes bagett (Farmo-Schar Mix It)











Ezt a nagyon finom bagettet itt Betti blogján találtam. Ő gyakran süt bagettet, most a leírásban szereplő első bagett receptjén annyit módosított, hogy útifűmaghéj is került bele, azt próbáltam ki én is. 

Budafoki élesztőt használtam, de amúgy mindenben megegyezik a recept :) 

Hozzávalók 6 db (egyenként kb. 13 cm-es bagetthez)

  • 150 gr Farmo LP Low Protein liszt
  • 100 gr Schar Mix It Universal liszt
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 5 gr cukor
  • 5 gr só
  • 20 ml (2 ek.) olaj
  • 250 ml kézmeleg víz 
  • 10 gr utifűmaghéj
A szokásos módon az élesztőt a cukorral és a kézmeleg vízzel felfuttattam, amíg az élesztő dolgozott, addig pedig a szárazanyagot kikevertem. Beleöntöttem az élesztős vizet és robotgéppel összedolgoztattam. Hozzáadtam az olajat is, ezt is belekeverte a gép. A kész tésztát (ragacsos, de úgy jó) enyhén olajos kézzel 6 részre osztottam, majd egyenként kb. 13 cm-es bagettet formáztam a gombócokból. Sütőpapíros bagettrácsra tettem, lekentem olajjal, leszórtam maggal némelyiket, és 35 fokos sütőbe tettem 35 percre kelni a tésztát. 




Mikor megkelt még egyszer átkentem olajjal és 180 fokra emeltem a hőmérsékletet és 35 perc alatt készre sütöttem. 

















Aztán csináltam belőle finom hotdogot vacsorára :) 
Próbáljátok ki, nagyon finom és rugalmas pékáru készíthető ebből a tésztából :) 












sajtosan: 












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.