2016. január 10., vasárnap

Piskótatekercs gluténmentesen

Piskótatekercs gluténmentesen 




Életem első piskótatekercse, amit elkészítettem tegnap és nagyon-nagyon finom lett. 
Igaz, hogy nem tökéletes külsőre, de bőszen gyakorlom majd. 
Vastag lett a piskóta, egy nagyobb tepsit kellett volna használnom, na de az íze az fantasztikus. 

 A receptet Limara oldalán találtam, itt! :) Ezúton is köszönöm :) 

Hozzávalók: 

  • 6 tojás sárgája (én L-es tojásokat használtam)
  • 6 púpos evőkanál cukor
  • 6 púpos evőkanál Nutri-free rizsliszt (más rizsliszt is jó, én ezt használom) 
  • 6 tojás fehérje 
  • 1 evőkanál tápiókakeményítő 
  • 1 bio citrom reszelt héja
Egy gáztepsibe sütőpapírt teszek (na itt rontottam el, én nem a gáztepsibe tettem hanem eggyel kisebbet használtam, de kell a 6 tojásnak a gáztepsi) és előmelegítem a sütőt 175 fokra, alsó-felső sütésre állítva. 

A tojásokat megmostam, felütöttem gondosan szétválasztva a tojás fehérjét a sárgájától. 
A cukor felét felhabosítottam a tojássárgákkal, a másik felét pedig a tojásfehérjéhez adtam és robotgéppel kőkemény habot vertem belőle. Még mindig robotgéppel alacsony fokozaton a cukros tojássárgáját hozzákevertem, majd egy fakanállal a lisztet és a citromhéjat is óvatosan belekevertem. 

A masszát a tepsibe öntöttem és elegyengettem, majd a sütőbe toltam és kb. 20 perc alatt készre sütöttem. 
Egy tiszta konyharuhára porcukrot szórtam és a megsült, forró tésztát ráborítottam lehúztam a sütőpapírt és úgy forrón feltekertem és úgy hagytam, majd kitekertem, megkentem finom házi baracklekvárral és újra felcsavartam. Kihűlés után szeleteltem. 

Nagyon finom lett :) 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.