2016. január 8., péntek

Leopárd kalács gluténmentesen

Leopárd kalács gluténmentesen 
(tej tojásmentes is)







Az elmúlt hetekben sok helyen feltűnt a leopárd kalács, gluténmentes változatban én itt BAB blogján találkoztam vele. 
Gondoltam elkészítem én is a saját glutén-tej-tojásmentes változatomat. :)
A tésztáján nem sokat gondolkoztam, a jól bevált édes kelt tésztámat használtam, kicsi változtatással, mert épp kifogyott a Farmo liszt a csomagból, így a hiányzó részt pótoltam Mester házi kenyérliszttel. 

Hozzávalók a tésztához:



  • 300 gramm gluténmentes liszt 
(ebből nálam 250 gramm NF Mix Per Pane 25 gr Mester Házi kenyérliszt és 25 gramm Farmo LP low Protein (lehet 250 NF és 50 Farmo is, vagy az egész mehet nutriból is)




  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 3 csapott evőkanál cukor
  • 220 ml folyadék (ebből nálam 120 ml víz és 100 ml The Bridge rizstej) és még dagasztáskor felvett nekem pluszban 20 ml vizet, ezt figyelni kell, nem biztos hogy igényli de elképzelhető, nálam kellett
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor 
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 csapott kanál kakaópor + 1 kanál rizstej
  • 1 csapott kanál kakaópor + 1 kanál rizstej
Az élesztőt pici cukorral a tejben felfuttattam. Addig összekevertem a lisztet, cukrot, vaníliáscukrot és a citromhéjat. Beleöntöttem az élesztős folyadékot, és géppel dagasztatni kezdtem. Hozzátettem a két kanál olajat is. Mikor egyneművé dagasztotta a gép, háromfelé vettem, egy nagyobb világos gombócot hagytam és két kisebb egyformát formáztam, amihez hozzáadtam az egyikhez a két kanál kakaót a tejjel, a másikhoz az egy kanál kakaót plusz tejet. 
Letakartam és hagytam a 3 gombócot kelni. 

40 percet kelesztettem, majd mindhárom gombócból 7 db-ot formáztam, és a képen látható módon nyújtottam és feltekertem, majd még kicsit meghengergettem, így hosszabbak lettek. 


Ezután egy kikent (nagyon gyengén) 10x25 cm téglalap alakú formába tettem a hét rudat, alulra kettőt, rá hármat és a tetejére is kettőt. Lekentem gyengén olajjal majd 180 fokra előmelegített sütőbe tettem és 50 percet sütöttem. Negyven percnél megnéztem a teteje már szép piros volt de gondoltam biztos ami biztos, letakartam a tetejét fóliával és még 10 percre visszatettem. 



Nem bírtam kivárni hogy kihűljön még melegen felvágtam. 
Nagyon finom :) 
(nem tudom milyen másnap...megettük még melegen....) :D 













1 megjegyzés:

  1. Jaaaaaj de örülök, hogy megcsináltad! Ha megjavul a sütőm a jövőhéten, ezzel fogom felavatni. Már egy hete rossz, nem tudok sütni semmit, teljesen elvonási tüneteim vannak.
    Mégegyszer köszönet: egy zugolvasód, Ildi :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.