2016. február 14., vasárnap

Túrós rózsák gluténmentesen


Túrós rózsák
(gluténmentes, laktózmentes, tojásmentes)

Sok helyen láttam már a neten ezt a formázási módot, hát most én is kipróbáltam :) 






Hozzávalók: (12 db lesz belőle)
  • 250 gramm Nutri-free Mix Per Pane gluténmentes liszt  (nálam most ez 240 Nutri volt és 10 gr Farmo mert pont kiürült a Nutri zacskó és nem akartam másikat nyitni).
  • csipet só (mivel a NF picit sós ez most elmaradt)
  • 35 gramm cukor
  • 1,3 dkg friss Budafoki élesztő
  • 50 ml kókuszolaj
  • 190 ml laktózmentes tej (175 ml az alap folyadékmennyiség, nekem kellett még pluszban egy kevés, de ez változhat, az alappal kezdjük és ha igényel még a tészta folyadékot aprénként adhatunk hozzá)
  • reszelt citromhéj

A töltelékhez: 
  • 25 dkg krémes laktózmentes túró (én az Aldi-ban kaphatót használom ez tényleg finom krémes)
  • 2 kanál porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • pici reszelt citromhéj
  • Ezeket összekeverni és felhasználásig hűtőben tartani
A meglangyosított tejben fél teáskanál cukorral felfuttattam az élesztőt. A cukrot citromhéjat és a lisztet összekevertem, majd beleöntöttem az élesztőt, és elkezdtem dagasztatni a géppel. Az olajat apránként adagoltam, de úgy láttam kevés folyadék még kell, ezért kimértem még egy keveset és apránként hozzáadtam. Kicsit ragacsos tésztát kaptam. Amikor szépen kidagasztotta a gép, letakartam és kb 40 percet kelesztettem. 

Utána kókuszolajos nyújtólapon óvatosan hengerré formáztam és 10 részre osztottam. Mindegyikből gombócot formáltam. Kb. 6-7 cm átmérőjű kerek lappá nyújtottam a gombócokat, és a képen látható módon bevágtam. 
Az elkészített töltelékből egy teáskanállal a közepére tettem majd felhajtottam a két szemben lévő oldalát, majd a másik kettőt is. Volt ami nagyobbra sikerült ezeknek a végeit mindig levágtam a végén összegyúrtam, nyújtottam, maradt annyi tésztám így hogy még két gombócra-lapra elég lett. 




Sütőpapíros tepsire rakosgattam őket, gyengén lekentem kókuszolajjal, majd 180 fokra előmelegített sütőben 30 percet sütöttem. 
















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.