2016. október 14., péntek

Lekváros levél gluténmentesen

Lekváros levél gluténmentesen 




Hozzávalók: 
  • 250 gramm Il Pane di Anna gyúrható lisztkeverék 
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 tk vaníliáscukor
  • 15 gr friss Budafoki élesztő + 1 mk cukor 
  • 200 ml folyadék ebből 100 ml Joya langyos mandulás rizstej és 100 ml langyos-kézmeleg víz  (ha nincs ilyen tej, készülhet az egész vízzel is) 
  • 2 ek étolaj
  • reszelt citromhéj 
A töltelékhez: 
  • házi baracklekvár 
Az élesztőt a kézmeleg folyadékkal a kevés cukorral felfuttattam, amíg az élesztő dolgozott, a szárazanyagot kimértem és összekevertem. Hozzáadtam az élesztőt és dagasztógéppel alaposan kidolgoztam. Keverés közben hozzáadtam az olajat is, és addig kevertettem a géppel, míg egynemű lett a tészta. Kevés lisztet kellett még hozzáadnom a végén. 

Letakartam és 40 percet kelesztettem. 
A tésztát átgyúrtam óvatosan kevés liszttel, majd olajozott nyújtólapon kinyújtottam (a nyújtófa is legyen vagy enyhén olajos vagy rizslisztes, mert ragad) 9 négyzetre vágtam (próbáltam....de nagyon nehéz volt) a közepére tettem a lekvárt és felhajtottam a széleit háromszög formára. 



Fontos hogy kb. 5 mm legyen a tészta, attól vékonyabbra ne nyújtsuk hogy ne folyjon ki a töltelék. Sütőpapíros tepsibe tettem a háromszögeket. A tetejüket lekentem olajjal és 180 fokos sütőben 30 percet sütöttem. Porcukorral szórva tálaltam.
Megérte a kínlódás, mert nagyon nagyon finom és puha, habkönnyű kelt tésztát sütöttem :)  






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.