2016. április 15., péntek

Tejberizs

Tejberizs




A klasszikus tejberizs, ami alapból gluténmentes, de nálam tejmentes is :) 

Hozzávalók négy fő részére: 
  • 25 dkg rizs
  • 6 dl víz
  • csipet só
  • 5 dl Joya mandulás rizstej
  • 1/2 cs. vaníliás cukor
  • 7 dkg méz
  • 5 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
A tetejére kakaópor, fahéj

A rizst megmostam és a vízzel, csipet sóval feltettem főni.
Mikor már majdnem elforrta a levét, akkor adtam hozzá a cukrot, a mézet, a citromhéjat, a vaníliáscukrot, felforraltam a tejjel, majd kis lángon kavargatva főztem kb. 10 percet. 

Utána lefedtem és hagytam állni, hogy a tejet magába szívja. 
Nem kell aggódni, ilyenkor még kicsit laza, de kb. negyedóra állás után nagyon szépen beszívja a tejet a rizs. 
Amint elkészült, melegen kakaóval szórva tálaljuk (vagy fahéjasan :) ) 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.