2016. április 30., szombat

Epres-vaníliás chia puding

Epres-vaníliás chia puding
(glutén-tejmentes)




Az egyik közösségi oldalon lévő gluténmentes csoportban hetek óta egyre másra tűnnek fel a chia pudingos fotók. Gondoltam itt az idő, akkor kipróbálom én is, úgyhogy tegnap vettem is egy csomag chia magot. :) 
Azt mondják nagyon jótékony hatással van a szervezetre, akkor nem veszíthetünk vele ha esszük :)

Finom, úgyhogy fogok még készíteni. :) 

Ezt a receptet vettem alapul innen.

Kicsit kiegészítettem, és én fél adagot csináltam, bár a méz mennyiségét nem feleztem, mivel a chia mag egy nem túl ízes cucc önmagában. 
Joya mandulás rizstejjel készítettem, mert a régebben vásárolt, ám de még kipróbálásra váró DM-es kókusztej annyira rossz volt, hogy kiporlasztottam. Soha többet...nehogy vegyetek! :) 

No írom hogyan készítettem:  

Hozzávalók: 

  • 10 gramm fekete chia mag 
  • 100 ml Joya mandulás rizstej
  • 1 csepp tiszta vaníliakivonat ( nem kell több belőle mert koncentrátum - ha nincs otthon, vaníliarudból picit ki kell szedni és a tejbe belekeverni)
  • kevés reszelt citromhéj 
  • 1 tk akácméz
  • 15 gramm kókuszreszelék
  • eper, banán, és lapmandula
A tejet a mézzel elkevertem, belecseppentettem a vaníliát, a citromhéjat, hozzáadtam a chia magot és alaposan összekevertem. Fél órára hűtőbe tettem, majd kivettem megint átkevertem, hozzáadtam a kókuszt is, visszatettem a hűtőbe és hagytam egy éjszakát állni.

Másnap reggelre szépen bezselésedett.
Ekkor felvágtam a gyümölcsöt, egy pohár aljára tettem belőle és rákanalaztam a pudingot. 
A tetejére még egy jó adag gyümölcsöt tettem és a lapmandulát. 
Jó étvágyat! 

Végtelenül egyszerű  és egészséges :) 















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése